ورود تعداد بی سابقه کودکان متاهل پناهجو به سوئد

© AFP 2023 / Aris MessinisБлижневосточные беженцы на границе Турции и Греции
Ближневосточные беженцы на границе Турции и Греции - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پائیز امسال تعداد بی سابقه ای از کودکان پناهجوی متاهل وارد سوئد شده اند. به گزارش رادیو سوئد، تعداد چنین کودکانی در شش منطقه این کشور تقریبا 70 نفر است.

اگرچه ازدواج افراد نابالغ طبق قوانین سوئد ممنوع است، مقامات تعدادی از شهرها و استان های سوئد از جمله استکهلم در تعدادی از موارد اجازه زندگی مشترک را به زن و شوهران نابالغ داده اند.
Liselotte Tronders ،کارمند اداره امور اجتماعی استکهلم اظهار داشت اکثریت دختران شوهردار 15 تا 17 سال دارند اما در بین آنها دختران 14 ـ 13 ساله نیز دیده می شوند.
وقتی دختر نابالغ می گوید متاهل است اداره امور اجتماعی باید موضوع را بررسی کرده و در اینباره تصمیم بگیرد که این دختر باید با شوهرش زندگی کند یا نه و در این حالت اداره امور اجتماعی در وضع دشواری قرار می گیرد.
5 منطقه از شش منطقه ای که خبرنگاران با آنها گفتگو کردند، اعلام نمودند که اگر دختربچه 15 ساله به بالا باشد و بخواهد با شوهرش زندگی کند، معمولا این اجازه را به وی می دهند.
وضع در شهر گوتبورک فرق می کند. اگر زن یا شوهر کمتر از 18 سال داشته باشد، در آنجا ترجیح می دهند آنها را از یکدیگر جدا کنند. به عقیده کارمندان اداره امور اجتماعی این منطقه، ممکن است دختران نابالغ را به زور شوهر داده باشند و آنها بترسند این مطلب را به مقامات سوئد بگویند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала