فیلم جنگ سرد

© Fotolia / Alon Harelسینما
سینما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلم به مشکلات مالی و سازگاری سکسی قهرمانان می پردازد.

نمایش  فیلم « جنگ سرد» ساخته  کارگردان  رومان والوبویِف، مهمترین رویداد  این هفته   بازار سینمای روسیه است.

ساشا (که داشا چاروشا، نقش او را  در این فیلم را بازی می کند) و ایلوشا (که الکساندر  مالوچنیکوف که نقش او را بازی می کند) —  دختر و پسر جوان و زیبا و خوش پوشی هستند  که آنقدر از یکدیگر خسته شده اند  که  حتی  تحقیر  و اذیت یکدیگر برایشان دشوار شده است. نرماندی در جوش و خروش است  اما   خانه دل آنها  بطور  رنج آوری خالی است.  اهالی محل  یک جانور پشم آلود را به ساحل  می کشند  و در این گیرو دار  یک مهمان روس دیگر به جمع  زوج فراری از مسکو  اضافه می شود —  سوتلانا  اوستینووا، دختری جالب و  و زنده دل و خوش زبان.. سال نو فرا می رسد.

رومان  والوبویِف  یک دهه  به عنوان منتقد سینمایی کار کرد و مقالات تندی در باره آثار سینمایی در  مجله معروف سینمایی «  آفیشا» می نوشت.  از اینرو فیلم ساخته او  با توجه به کادرها و محل  وقوع  ماجرا  غیر منتظره است.  کارگردان  در فیلم خود نکات  صد درصد روسی را با استفاده از اشارات و کنایات  به نمایش می گذارد.  فیلم « جنگ سرد» مملو از  کنایات  در باره تنوع  سوژه های مدرن — از  اکشن گرفته  تا کمدی های سال نو  با چهره انسانی است.

نمایش  خوب «درام»  در باره مناسبات  مرد  و زن  کار  ساده ای نیست. در آمریکا نسل کاملی  از  نویسندگان مستقل (سوانبرگ، بوژالسکی و برادران  دوپلاس) برای  تعریف انتقادی در باره چنین سوژه های ساده ای   پرورش یافتند. اما برای  یک درام صادقانه  در باره ارتباط جنس ها،  کارگردان، داستان او و پرسوناژهایش  باید خود را نشان بدهند.  هر بار که « جنگ سرد» تصمیم می گیرد  یک چیز زنده  را نشان بدهد (   مشکلات مالی  قهرمانان و یا  سازگاری سکسی)  او ترجیح می دهد  پیشرفت این رابطه  بصورت ناز و  عشوه،  ژست ها و  رفتار  و یا طرز نگاه و حرکت بدن  بیان شود. البته این نوع  سبک  کار  به نفع  فیلم  نیست که دیدنش جالب است. در فیلم والوبویف که مملو از  سکوت معنادار  و احساسات زیباست، اخلاقیات  مجبور است بخودی خود تکامل یابد. از این رو  جذابیت فیلم را کمتر از سطحی می کند  که به نظر کارگردان می رسد.

رویای بورژوایی   نگران هیچ چیز به غیر از  وسایل راحتی و عیش و نوش  نیست. این رویاهای ایده آلیست ها در روسیه معاصر که چندی پیش در  مجله « آفیشا» مورد انتقاد قرار گرفتند  در فیلم با خبری در باره  وقایع مسکو تحت عنوان « گوسفندان»  دوباره سربلند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала