زنان مبارز کُرد

© AFP 2023 / Safin Hamedزنان مبارز در ارتش کردستان
زنان مبارز در ارتش  کردستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ما خواهان روش های سیاسی حل و فصل تمام درگیری ها هستیم.

واحد نظامی زنان  نیروهای  دفاع  کُرد  که از  نفوذ زیادی در شمال سوریه  در منطقه سکونت کردها برخوردار است و به خاطر کارایی  عملیات  خود در مبارزه با  شبه نظامیان داعش  معروف است  از آغاز تشکیل این واحد در سال 2013 میلادی  نقش مهمی در  عملیات جنگی  در منطقه بازی می کند.

 واحد نظامی زنان  همراه سربازان نیروهای دفاع  علاوه بر  مبارزه با «داعش»  در عملیات جنگی بر علیه  شاخه « القاعده» —  گروهبندی جهادگرای « جبهه النصرا» نیز  شرکت دارند.

شروین روژاوا  فرمانده  واحد زنان دسته های دفاع  کُرد در گفتگو با خبرنگار « سپوتنیک»  در باره مبارزه با شبه نظامیان «داعش» ، استراتژی  اجرای عملیات جنگی  و  نقشه های آینده این واحد را  تعریف کرد.

شروین روژاوا  متذکر شد: « واحد ما  در چارچوب استراتژی  تشکیل  جامعه دمکراتیک برای دفاع از ساکنان محل  ایجاد شد. با وجود اینکه رسما در 4 ماه آوریل  سال 2013 تشکیل این واحد اعلام شد  اما در سال 2012 میلادی این واحد همراه  دیگر واحدهای  نیروهای  دفاع در عملیات جنگی  در شهرهای « آفرین»  و « رأس العین»  شرکت  داشت. این واحد نه تنها برای دفاع از  زنان کُرد، بلکه زنان عرب، ترکمن و آشوری تشکیل شده است.  بدون  دفاع  موثر زندگی تمام و کمال جامعه ممکن نخواهد بود. جنگ و اسلحه هرگز هدف ما نبوده است ، اینها فقط وسایل  تأمین امنیت هستند.  ما خواهان  روش های سیاسی  حل و فصل تمام درگیری ها هستیم».

روژاوا متذکر شد که شهروندان خارجی نیز در صفوف واحد زنان حضور دارند: در واحد ما زنانی از آلمان و دیگر  کشورهای خارجی خدمت می کنند.  بعضی از آنها در  درگیری ها کشته می شوند.  به عنوان مثال، ایوانا که از آلمان آمده بود در جریان  عملیات  جنگی با «داعش»  در « کوبانی» کشته شد.  زنان آشوری،  عرب  و نمایندگان  بسیاری از دیگر اقوام در واحد  ما می جنگند.  واحد نظامی زنان کردها با  عملیات خود بر علیه  « داعش» به جهانیان  نشان  می دهد که زنان قادرند  تا پایان مبارزه کنند  و در مقابله با  شبه نظامیان «داعش»  پیروز شوند.  واحد نظامی زنان کُرد — یک تشکیلات  جنگی نیست، بلکه بخشی از نیروهای دفاع است. ما تاکتیک دفاع  را آموزش می دهیم که  جهت اساسی  فعالیت ماست.  به اعتقاد ما،  باید  برای هر نوع پیشرفت اوضاع آماده باشیم، از اینرو در مرحله اول  نیروی خود را روی  طراحی استراتژی  دفاع متمرکز می سازیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала