سال سینما در روسیه

© Fotolia / Fabioderbyحلقه فیلم
حلقه فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدف صنعت سینمایی روسیه افزایش سهم 20 درصدی فیلم های تولید داخلی است.

ساخت استودیوهای  سینمایی  و سینماهای سوپرمدرن  در شهرهای کوچک  و دهها فیلم جدید  از برنامه های سال 2016 میلادی  است که در روسیه  « سال سینمای روسیه» اعلام شده است.

این برنامه ها باعث خوشحالی  بینندگان خواهد شد. هم اکنون فیلم هایی در حال تولید هستند  که حتی در مرحله فیلمبرداری  مورد توجه زیاد قرار دارند.  از اینرو  هدفی که در مقابل صنعت سینمای روسیه قرار گرفته است و آن افزایش  سهم  فیلم های  داخلی  تا 20 درصد در سبد فروش فیلم ها  قابل اجرا خواهد بود.

اولگ  ایوانوف  معاون رئیس  اتحادیه فیلم سازان  روسیه در این خصوص گفت: سال سینمای روسیه — بهترین فرصت برای توجه به مسائلی است که  سینماتوگرافی روسیه با آنها روبروست  و البته بازتاب دهنده مزایا و شایستگی سینمای روسیه است. اگر در سال 2015 میلادی  تولید فیلم های خوب زیاد نبود، در سال جاری  قول می دهند که محصول اینگونه فیلم ها خوب باشد. بسیاری از فیلم ها که تولید آنها در  سال های 2014 و 2013 آغاز شدند  در سال 2016 روی پرده خواهند رفت.  تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنم:  فیلم والری  تودوروفسکی  به نام « بالشوی» — در باره تئاتر « بالشوی مسکو» ، فیلم « اکیپ» ساخته  استودیوی « تری تِ» نیکیتا میخالکوف،  فیلم ایگور تولستونوف  به نام  به نام « یخ شکن» ، فیلم آلکسی اوچیتِل در باره بالرین افسانه ای ماتیلدا کِشِسینسکایا.  به نظر من این فیلم ها می تواند از فیلم های پر بیننده در روسیه و خارج از کشور باشند.

حضور فیلم های  ساخت روسیه در فضای سینماتوگرافی جهان  در سال جاری بسیار محسوس خواهد بود.  به عنوان مثال،  موافقت نامه ای با شرکت های ژاپنی  برای دریافت مجوز نمایش فیلم های  ساخت روسیه مانند «  وی»، «آنها به خاطر وطن جنگیدند» ، « اتاق شماره 6»  به امضا رسیده است و  شرکت پرتغالی  « لئوپاردو فیلمز»  خواهان دریافت مجوز نمایش 18 فیلم « موس فیلم» شد.  موافقت نامه هایی  نیز با شرکت های  آلمانی،  سوئیس، اسلووانی ، برزیل  و چک و لهستان  به امضا رسیده است.  شرکت های خارجی  از جمله  بینندگان لهستان  شاهکارهای سالهای گذشته  و  تازه های سینمایی  در سوژه های مختلف را  تماشا خواهند کرد.

کیریل رازلوگوف  کارشناس سینما  می داند  که چه چیزی  بیش از هر چیز  می تواند نظر بینندگان را جلب کند و  کلا در باره چه باید فیلم ساخت.

—   در باره آدمها.  در باره مسائل، تراژدی ها  و  انتظارات  آنها  و از این قبیل چیزها.  البته فیلم هایی  دور از  « موضوعات مرتبط با انسان» مانند « جنگ ستارگان» نیز از حق  زندگی برخوردارند.  جالب ترین چیز در این فیلم ها —  احساسات بدور از انتظار  پرسوناژ ها خواهد بود که زیاد « انسانی» نیستند.  از اینرو  اگر  بیننده  در انیمیشن ها و یا فیلم های داستانی  و یا فیلم های مستند  که برای  منظره سینماتوگرافی معاصر خیلی مهم است  چیزی نزدیک به « انسان» پیدا کند،  تماشاچی همیشه ارزش زیادی برای آن قائل خواهد بود.

فیلم « رای» (بهشت) ساخته  آندری کونچالوفسکی  یکی از این نوع فیلم هاست که محصول مشترک  روسیه و آلمان و فرانسه است و سوژه آن  در باره رویدادهای جنگ جهانی دوم است. تماشای فیلم بیوگرافی  «مایاکوفسکی»  ساخته  الکساندر شِین با شرکت ستارگانی مانند چولپان خماتووا  و یوگنی میرونوف جالب خواهد بود.  کسانی که فیلم های « اکشن» با عناصر  تخیلی را دوست دارند  حتما فیلم «  مدافعان»  را تماشا خواهند کرد. دراین فیلم قهرمانان فیلم از استعدادهای ما فوق طبیعی برخورداند که بر اثر یک آزمایش  محرمانه  از آنها برخوردار شدند.  این فهرست را می توان ادامه داد، بهر حال  در سال 2016  اولین فیلم ها روی پرده خواهند رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала