ژاپن آماده شروع مذاکرات با روسیه درباره قرارداد صلح است

© AFP 2023 / Mandel NGAN日本旗
日本旗 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیندزو آبِ نخست وزیر ژاپن بر اهمیت مشارکت سازنده مسکو در حل مشکلات بین المللی از جمله در مسایل خاورمیانه تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تلاش ها برای تداوم گفتگوها با روسیه در خصوص امضای قرارداد صلح و حل مسایل منطقه ادامه دارد و احتمال سفر رییس جمهور ولادیمیر پوتین به ژاپن و سفر همتای وی به روسیه بررسی می شود.
روزنامه نیخوی کیدزای چاپ ژاپن به نقل از نخست وزیر ژآپن می نویسد: «ژاپن در این هفتاد سال بعد از پایان جنگ هنوز با روسیه قرارداد صلح امضا نکرده است. من خواستار حل و فصل مسایل منطقه هستم و می خواهم مذاکرات برای امضای قرارداد صلح را پیش ببرم».
نخست وزیر امید دارد که دو رییس جمهور سفری به کشور یکدیگر داشته و در این باره مذاکره کنند.
روزنامه ژاپنی همچنین می نویسد: «ما قصد داریم طی سفری به روسیه پیش از اجلاس گروه جی هفت با رییس جمهور پوتین مذاکره کنیم. اجلاس جی هفت در ماه مه سال جاری در ژاپن برگزار خواهد شد.».
به گفته نخست وزیر، مشارکت سازنده روسیه در حل و فصل مسایل بین المللی از جمله مسایر خاورمیانه اهمیت زیادی دارد.
نخست وزیر ژاپن در بهار سال 2013 سفری به روسیه داشت. پوتین نیز در فصل پاییز 2014 قصد سفر به ژاپن را داشت اما به خاطر مشکلات بین المللی و بحران اوکراین این سفر انجام نشد. دیدار پوتین به سال 2015 موکول شد. با این حال تاریخ دقیق سفر هنوز مشخص نیست. در ماه نوامبر و در نشست جی بیست پوتین و آبِ دیدار کردند. بعد از این دیدار دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد که در مذاکرات به موضوع قرارداد صلح نیز اشاره شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала