گریزلوف: قانون برگزاری انتخابات باید مورد تایید دانباس باشد

© AP Photo / Efrem Lukatskyبهره وری صنایع تسلیحاتی آلمانی، از درگیری در اوکراین
بهره وری صنایع تسلیحاتی آلمانی، از درگیری در اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش ریانووستی، باریس گریزلوف نماینده تام الاختیار فدراسیون روسیه در گروه تماس برای حل بحران اوکراین گفت: «گروه تماس کار خود را در اجرای توافقات صورت گرفته در مینسک متوقف نخواهد کرد».

به گفته وی، توافقاتی که برای برگزاری انتخابات در منطقه دانتسک و لوگانسک دو جمهوری خودخوانده مردمی صورت می گیرد، باید مورد تایید دانباس باشد. طبق توافقات مینسک که دولت اوکراین نیز زیر ان را امضا کرده است، تغییرات در قانون اساسی اوکراین در بخش تمرکز زدایی قدرت، قوانین مربوط به برگزاری انتخابات بایستی از طرف دانباس تایید شوند.
گریزلوف به خبرنگار کامرسانت گفت: «کار گروه تماس در این رابطه متوقف نخواهد شد. نمایندگان از مناطق جنوبی اوکراین خواستار انجام کار سازنده هستند. وظیفه گروه تماس این است که زمینه را برای نزدیک ساختن مواضع دو طرف طبق معیارهای بین المللی آماده ساخته و در نهایت تمام موارد این موافقتنامه عملی شوند».
شایان ذکر است که مقامات اوکراین در ماه آوریل سال 2014 علیه دو جمهوری خودخوانده مردمی لوگانسک و دانتسک عملیات نظامی آغاز کردند. طبق گزارشات سازمان ملل، قربانیان این درگیری ها به بیش از 9 هزار نفر می رسند. مساله حل و فصل بحران دانباس در جریان دیدار گروه تماس در مینسک مورد بحث قرار گرفته و در سپتامبر 2014سه سند به امضا رسید تا به درگیری ها خاتمه داده شود. از جمله اقدامات برای حل بحران، برقراری صلح بین دولت اوکراین و دانباس بد. با این حال درگیری ها همچنان ادامه پیدا کردند.
رای نجات و حمایت مردم اوکراین به کار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала