گریزلوف: حل و فصل بحران اوکراین به بن بست نخورده است

© Sputnik / Alexey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Оперативное совещание Совета безопасности РФ
Оперативное совещание Совета безопасности РФ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری ریانووستی، باریس گریزلوف نماینده تام الاختیار فدراسیون روسیه در گروه تماس برای حل و فصل بحران اوکراین در گفتگو با خبرنگار کامرسانت گفت که از نظر روسیه بحران اوکراین به بن بست نخورده است و هنوز هم گزینه هایی برای اجرای موافقتنامه مینسک وجود دارد.

گریزلوف در ادامه می گوید: «من می خواهم توجه شما را به این مساله جلب کنیم که ما نباید شرایط کنونی را بن بست بنامیم. زیرا هنوز هم راه هایی برای اجرای موافقنامه حاصل شده در مینسک وجود دارد و وظیفه ما تبیین این قضیه به افراد حاضر در این فرایند است»
به گفته گریزلوف، افرادی هستند که می خواهند این جریان به بن بست بخورد. گریزلوف تصریح کرد که برخی افراد از پذیرفتن مسئولیت برای اجرای موافقتنامه مینسک می گریزند، به همین خاطر می خواهند شرایط را غیرقابل حل جلوه بدهند.
نماینده ویژه روسیه به اجرای موافقتنامه مینسک خوشبین است. وی می گوید: «من تردید ندارم که در شرایط کنونی می توانیم این برنامه را به اجرا درآوریم. ملاقات های من در کی یف و مینسک تایید کننده این سخنان است».
گریزلوف تاکید کرد که در هر یک از گروه های کاری اهرم های مشخصی وجود دارد. به اعتقاد وی موضوع پاکسازی مناطق مین گذاری شده و مسایل انسانی و حتی برنامه های سیاسی پیشرفت هایی داشته اند. وی همچنین گفت که روسیه در طول بحران اوکراین و درگیری ها تمامتلاش خود را برای نجات و حمایت مردم اوکراین به کار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала