گزارش و تحلیل

ایران یکی از امن ترین کشورها برای گردشگری

© Fotolia / Borna Mirahmadianایران اعدام رهبر شیعیان عربستان را شدیدا محکوم کرد
ایران اعدام رهبر شیعیان عربستان را شدیدا محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیش می تواند یکی از جذاب ترین استراحت گاهها برای شهروندان روسیه شود

چهاردهم ماه ژانویه در مسکو  هیأت نمایندگی از بزرگترین آژانس های مسافرتی ایران به ریاست مرتضی رحمانی موحد معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با همکاران روس دیدار و گفتگو داشت.  ریاست هیأت نمایندگی ایران با  اولگ  سافونوف  رئیس  « روس توریسم»  و  نمایندگان  صنعت گردشگری  روسیه  ملاقات کرد و دیرتر در  سفارت ایران  در مسکو  دیداری برگزار شد  که  37  نماینده  صنعت گردشگری  و  نمایندگان رسانه ها  در آن شرکت داشتند.

آژانس های مسافرتی ایران بطور مختصر  جنبه های خدمات توریستی خود را معرفی کردند و اعلام نمودند که برای  پیشنهاد آنها به  گردشگران  آماده هستند.  آنها  اطلاعات مهمی  در باره افزایش پروازهای  مستقیم بین شهرهای مختلف  روسیه و ایران  در اختیار  آژانس های مسافرتی روسیه گذاشتند.  نماینده  شرکت هواپیمایی « ماهان ایر»  اعلام نمود  که با همکاری فعال  شرکت هواپیمایی روسیه « آویا رپس»  از 29 ماه فوریه  دو بار در هفته پروازهای ویژه مستقیم  تهران — مسکو و مسکو — تهران سازماندهی شده است.  در فصل تابستان  قرار است این پروازها روزانه بشود. چند پرواز چارتر از تهران  به سوچی، مسکو و  سنت پطربورگ سازماندهی شده است.  از دیگر نقشه های آتی، راه اندازی پروازهای مستقیم از ایران به شبه جزیره کریمه است که استراحتگاه جالبی برای گردشگران  ایرانی است.  مذاکراتی در باره جزئیات  سازماندهی اینگونه  پروازها در جریان است. بایکال — یکی دیگر از مناطق روسیه  برای گردشگران  ایرانی جذاب است.

آژانس های مسافرتی روسیه  پیشنهادات و درخواست های  خود در باره حل و فصل  یکسری مسائل موجود  در باره  مسافرت گردشگران روس به ایران را  مطرح کردند.  از جمله موضوع  تسریع صدور  روادید برای شهروندان روسیه  عنوان شد.  معاون  رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری  ایران  در پاسخ گفت که  کارهایی در این جهت در سطح دولت  و وزارتخانه های  مربوطه در جریان است و  بزودی  ویزاهای الکترونی  صادر خواهند شد. یکی از پیشنهادات جالب برای  ایران از طرف  نماینده یکی از باشگاه های فوتبال روسیه  در باره امکان سازماندهی  تمرینات ورزشکاران روسیه در ایران،  مطرح شد.

آقای اکبر غمخوار رئیس هیأت مدیران  شرکت بزرگ توریستی  ایرانی « راستین تور» و عضو  انجمن  گردشگری  ایران  در صحبت با خبرنگار  «سپوتنیک پرشین» در باره انواع گردشگری که می تواند برای شهروندان روسیه جالب باشد  صحبت کرد و با توجه به کاهش سطح مسافرت  گردشگران روسیه به ترکیه و مصر،  اعلام نمود که ایران آماده است  خدمات و استراحتگاههای مناسبی در همان سطح در اختیار  شهروندان روسیه بگذارد.

مهمترین نکته در اینجا — سطح عالی امنیت و سرویس درجه یک است که شهروندان خارجی در ایران از آن برخوردار می شوند ، به ویژه در رابطه با « تورهای تندرستی».

محمد محب خدایی معاون بخش گردشگری  منطقه آزاد تجاری  کیش  متذکر شد که کیش  می تواند یکی از جذاب ترین  استراحت گاهها  برای شهروندان  روسیه شود که امکان سازماندهی پرواز های مستقیم  از مسکو به آنجا  وجود دارد و روادید را می توان در فرودگاه کیش دریافت کرد. کیش یک منطقه آزاد تجاری است.

مهدی سنایی  سفیر  فوق العاده و تام الاختیار  ایران در روسیه، دو خبر مهم را اعلام نمود:  از 30 ژانویه توافقنامه بین ایران و روسیه  به اجرا در می آید  که مطابق با آن  رژیم روادید برای گردشگران و گروه مشخصی از شهروندان  بین دو کشور ایران و روسیه تسهیل خواهد شد. در روزهای آینده  انتظار می رود  تحریم ها بر علیه ایران  لغو شوند  و با لغو تحریم ها  تمام مشکلات موجود در بخش بانکی  و اقتصادی  بطور اتوماتیک برطرف خواهند شد  که بنوبه خود   محاسبات  مشترک بین  شرکت های گردشگری  ایران و روسیه را  آسان خواهد ساخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала