گزارش و تحلیل

واشنگتن بعید ندانسته که افراد بی‌دفاع می‌توانند قربانی ضربات آمریکا در سوریه و عراق شوند

© Photo / Rudi Rietاعتراف مقامات ایالات متحده آمریکا به امجام فعایت اطلاعاتی در سواحل روسیه
اعتراف مقامات ایالات متحده آمریکا به امجام فعایت اطلاعاتی در سواحل روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کارمند آمریکایی که نخواست اسم او افشا شود اعلام کرد که پنتاگون به دنبال گزارشی در این باره که نظامیان آماده اند در جریان عملیات ضد داعش در عراق 50 نفر از افراد بی‌دفاع را زیر ضربه قرار دهند مورد انتقاد قرار گرفت.

خانم چیچاکیان خبرنگار «راشا تودی» در واشنگتن در این خصوص سؤالی در کنفرانس مطبوعاتی در وزارت امور خارجه آمریکا مطرح کرد.

کارمند پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده برای نابودی یک آماج در موصل آماده است 50 تن از افراد بی‌دفاع را قربانی کند. به گفته نماینده وزارت خارجه آمریکا وی در باره این اعلامیه خبری ندارد. قبلاً نماینده این نهاد گزارش ها در باره کشته شدن افراد بی‌دفاع بر اثر ضربات هوایی روسیه «نگران کننده» نامید. خوب، برای اینکه آمریکا یک حادثه را «نگران کننده» بداند چه تعدادی از افراد بی‌دفاع باید به هلاکت برسند؟ «مارک تونر» نماینده رسمی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت.

«من تکرار می کنم. ما در جریان هر عملیات نظامی تلاش می‌کنیم تعداد قربانیان در میان افراد بی دفاع را به حد اقل برسانیم و به نظر من ما این وظیفه را انجام می دهیم. و اما آنچه که مربوط به ضربات هوایی روسیه در سوریه است باید گفت که برخی از آن‌ها به تعداد بیش از حد تلفات در میان اهالی بی‌دفاع منجر می شوند».

خانم چیچاکیان تلاش کرد معلوم کند که کشته شدن 50 نفر از افراد غیر نظامی رقم بالایی است یا خیر. نماینده وزارت خارجه آمریکا نتوانسته است به این سؤال پاسخ بدهد.

بدین ترتیب ممکن نشد کاری شود تا رقم دقیق تلفات انسانی معلوم شود. در عین حال وزارت خارجه آمریکا اعتراف کرد که نابودی اهداف دارای اهمیت بسیار بالا می‌تواند توأم با برخی تلفات باشد. تونر گفت:

«من شوخی نمی کنم. من فقط می‌خواهم بگویم وقتی که مطلب سر هدف های دارای اهمیت ویژه است روند اتخاذ تصمیم های مربوطه بسیار مشکل است. این مسولیت بزرگی است.

پیشتر نمایندگان رسمی پنتاگون اعلام کردند که آن‌ها هر هدف را بصورت جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد. به عقیده آن‌ها برای تخریب اهداف بویژه مهم دادن تلفات در میان افراد غیر نظامی مجاز است. وزارت امور خارجه آمریکا در این باره با بی میلی صحبت می‌کند زیرا این نهاد بخاطر موضع خود مورد انتقاد نمایندگان دیگر کشور ها قرار گرفته است.

حالا نظامیان آمریکایی دارند تعمق می‌کنند که آن‌ها برای تخریب هدف‌های دارای اهمیت بسیار بالا آماده اند کدام تعداد از اهالی بی‌دفاع را قربانی بدهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала