گزارش و تحلیل

کمک ایران به سوریه و عراق از روی جاه طلبی نیست

© REUTERS / Murat Cetinmuhurdarرجب طیب اردوغان در آنکارا
رجب طیب اردوغان در آنکارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه یک بار دیگر از روسیه و ایران به شدت انتقاد کرد.

رئیس جمهور ترکیه در زمان سخنرانیش برای نمایندگان دیپلماسی ترکیه که در کنفرانس سالانه آنکارا دور هم جمع شده بودند بیان داشت که این کشورها سیاست خطرناکی را در خاور میانه اجرا می کنند. روزنامه Hürriyet Daily News نوشت: به گفته ی وی ، این کشورها تنش را در منطقه رقم می زنند.
رئیس جمهور ترکیه همچنین مقامات جمهوری اسلامی را در تلاش برای استفاده از درگیری در خاورمیانه به منظور بسط نفوذ در سوریه ، یمن و سایر کشورها متهم کرد.
به نظر می رسد که شکاف ارتباطات دیپلماسی بین شرکای ترک در خاور میانه یعنی ریاض و تهران دلیلی برای انتقاد دیگر اردوغان بود.
در عین حال موضع و سیاست ایران کاملا روشن و واضح است. و خدمات این کشور در اجرای عملیات های موفقیت آمیز ضد تروریستی در سوریه و عراق نه تنها توسط رهبران این کشورها بلکه توسط شرکای ایران و حتی بسیاری دیگر از کشورها تثبیت شده است. حسن شمشادی خبرنگار نظامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک فارسی می گوید:

 
همانطور که این کارشناس نیز تاکید کرد ایران به دنبال اهداف توسعه طلبانه نیست از جمله بسط و گسترش نفوذ خود در منطقه را دنبال نمی کند. حضور ایران در سوریه و یا در عراق به درخواست مقامات قانونی این دول صورت گرفته است. و اگر کمک های ایران نبود ، دمشق و بغداد امروز در دستان تروریست ها بودند. حسن شمشادی می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала