فرمانده ایرانی: ورود شناورهای آمریکایی به حریم دریایی ایران به علت خرابی سیستم های ناوبری آنها بود

© Fotolia / Borna_Mirایران از مدل جدید قراردادهای نفتی خود رونمایی کرد
ایران از مدل جدید قراردادهای نفتی خود رونمایی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، ورود شناور های رزمی آمریکا به آبهای سرزمینی ایران از مقاصد خصمانه ناشی نشده بود.

به گزارش سایت شبکه تلویزیونی"پرس تی وی"، وی با اشاره به اینکه «بررسی‌ها نشان می‌دهد که ورود دو شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران به علت خرابی‌ سیستم‌های ناوبری آن‌ها بوده است»، گفت: «تعامل خوبی بین دستگاه‌های نظامی و دیپلماسی برقرار است و بررسی‌ها در این باره ادامه دارد.»
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تماس جان کری، وزیر خارجۀ امریکا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش گفت: «مشخص بود آقای کری با آقای ظریف تماس گرفته و درخواست موضع گیری داشته است…آقای ظریف موضع بسیار قوی و محکمی داشتند راجع به این‌که آن‌ها در آبهای سرزمین ما بودند و باید معذرت خواهی کنند."
پیشتر روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف دو شناور رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داده بود. در هنگام توقیف این شناورها، ناوگروه هواپیمابر «ترومن» آمریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب‌های بین‌المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه همچنین یادآور شده بود سرنشینان شناورهای آمریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند. دریادار فدوی اعلام کرد این ده نفر به جزیره فارسی منتقل شده اند.
کاخ سفید و پنتاگون تائید کردند تهران به طرف امریکایی اعلام کرده که ملوانان بازداشتی این کشور در امنیت به سر می برند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала