گزارش و تحلیل

داعش مغازه اینترنتی راه می اندازد

© Fotolia / kkolosovاینترنت دنیا را به هلاکت می کشاند؟
اینترنت دنیا را به هلاکت می کشاند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعش قصد دارد افراد جدیدی را از طریق مغازه اینترنتی به همکاری جذب کند.

سازمان تروریستی داعش که فعالیت آن در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شده برنامه جدیدی برای به دام انداختن جوانان درست کرده است. داعش قصد دارد افراد جدیدی را از طریق مغازه اینترنتی به همکاری جذب کند.

سایت داعش به اسم http://iskart.com که در حال حاضر قابل دسترسی نیست، از طریق سِروِر کانادا و با دامنه خریداری شده در ترکیه راه اندازی شده و به فروش کالاهایی می پردازد که مردم آرزوی آن را دارند و می توانند با قیمت های بسیاری پایین کالای مورد نظر را خریداری کنند. این سایت کالاهای زیادی را به نمایش می گذارد: ماشین، موتورسیکلت، تلویزیون و حتی دوچرخه در این سایت به فروش می رسد. اما وظیفه این سایت فقط فروش محصولات نیست، بلکه افراد جدیدی را برای جهاد به این گروه دعوت می کند. برنامه تروریست ها این است که افراد علاقه مند به زندگی مرفه را به صفوف داعش بکشانند.

اسفار کریم یک کارشناس نظامی می گوید: «جوانان را از کشورهای مختلف از جمله هند به راحتی فریب می دهند. آنها با زرق و برق زندگی می توانند افراد را متزلزل کرده و به جهاد بکشانند. باید بدانیم که داعش یک سازمان بی اصل و اعتقاد است که برای دستیابی به اهدافش هر کاری می کند».

در سایت داعش نوشته شده که مغازه های متعددی در عراق و سوریه باز شده و مشغول تجارت غنایم بدست آمده توسط شبه نظامیان داعش هستند. به گفته آنها مغازه های مذکور در مناطق تحت کنترل داعش قرار دارند. ج.س. خان یک سرهنگ بازنشسته ارتش هند می گوید: «با این روش داعش می خواهد اقتصاد خود را بسازد. این سایت به منظور ترغیب مالی طرفداران داعش و بویژه شبه نظامیان است. علاوه بر این سایت مذکور می خواهد نشان بدهد که افراد حاضر در اسارت داعش زندگی خوبی دارند و از نظر غذا و جای زندگی مشکلی ندارند و جهادگران حتی بهتر از آنها زندگی می کنند زیرا منابع درآمد متعدد دارند و حتی تجارت می کنند».

ساخت این سایت تلاش دیگری است از سوی داعش برای بهتر کردن اوضاع اقتصادی سازمان. بسیاری از کارشناسان بر این نظر هستند که بعد از حملات قاطعانه نیروهای هوایی روسیه به داعش، آنها دنبال راه های جدیدی برای توسعه خود هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала