پهپاد های جدید روسیه به مسافت تا 1000 کیلومتر پرواز خواهند کرد

© Sputnik / Evgeny BiyatovБеспилотный летательный аппарат "Орлан-10" во время запуска на полигоне Государственного центра беспилотной авиации Министерства обороны РФ в Московской области
Беспилотный летательный аппарат Орлан-10 во время запуска на полигоне Государственного центра беспилотной авиации Министерства обороны РФ в Московской области - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری «تاس» که به یک منبع در مجتمع نظامی – صنعتی روسیه استناد می کند، در 2016 ارتش روسیه به هواپیما های جدید بدون سرنشین مجهز می شود.

 این منبع گفت که پهپاد های جدید روسی ذخیره بیشتر سوخت و موتور های قوی و با صرفه خواهند داشت. این هواپیما ها خواهد توانست پس از گرفتن ارتفاع 5  کیلومتری بدون موتور کار کرده و در این حالت در ارتفاع 3 کیلومتری آزادانه پرواز کنند و با روشن شدن موتور می‌توانند دوباره تا ارتفاع 5 کیلومتر صعود کنند.

در نتیجه این امکان مسافت پرواز تا 1 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.  دستگاه هوایی جدید مطابق برنامه از پیش تهیه شده بطور مستقل پرواز خواهد کرد. سامانه ناوبری «گلوناس» مستقر روی زمین پرواز این دستگاه را رصد خواهد کرد. این پهپاد در حین پرواز هیچ اصلاع نخواهد داد و اطلاعات ضبط شده پس از بازگشت به زمین رمزگشایی خواهد شد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حوزه نظامی این کشور در سال 2016 پهپاد هایی ظاهر می‌شوند قادر به پرواز به مسافت بسیار دور. در حال حاضر ارتش روسیه دستگاه‌های نوع «اورلان» دارد که می‌توانند مسافت 500 کیلومتری را طی کنند.

ساخت چشم ایزدی برای پهپاد ها در روسیه - اسپوتنیک ایران
ساخت "چشم ایزدی" برای پهپاد ها در روسیه

منبع  مجتمع نظامی — صنعتی روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع همچنین  پهپاد های دارای تجهیزات تکمیل شده را در یافت خواهد کرد که به برکت آن این دستگاه‌ها به سامانه واحد هدایت نبرد وصل خواهند شد. به گفته این منبع در این پهپاد ها تجهیزات جدید رادیو الکترونیک نصب خواهند کرد که کمک خواهد کرد که آن‌ها وارد سامانه اتوماتیک هدایت عملیات جنگی شوند. این سامانه ناوبری، جدا از جی پی اس و گلوناس تبادل بسیار سریع داده‌ها با مراکز اداری و واحد های حنگی را تأمین خواهد کرد. این منبع در توضیح گفت: «تجهیزات جدید رادیو الکترونیک موجود  در پهپاد های نوین منعکس کننده نظریه جنگ‌های شبکه ای است که در آن هر پهپاد جداگانه جزو سیسم واحد دیجبتال هدایت عملیات جنگی خواهد بود.

در حال حاضر اکثر پهپاد های موجود در تسلیح ارتش روسیه به سیستم هدایت نیرو های مسلح وصل نشده و هر کدام از آن‌ها مشغول انجام وظیفه خود بوده و اوپراتور ها از مراکزی مستقر روی زمین این کار را انجام می دهند. در آینده نزدیک پهپاد ها در سیستم اطلاع رسانی واحد با هم متحد شده و داده‌های دریافتی را در رژیم  آنلاین مبادله و پردازش خواهند کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала