آماده باش کامل نظامیان امریکا در کره جنوبی

© AFP 2023 / JUNG YEON-JE People watch a news report on North Korea's first hydrogen bomb test at a railroad station in Seoul on January 6, 2016
People watch a news report on North Korea's first hydrogen bomb test at a railroad station in Seoul on January 6, 2016 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری «رنهاپ» کرتیس اسکاپاروتی فرمانده نیروهای مسلح امریکا در کره جنوبی اعلام کرد که در مقابل «تحریکات» صورت گرفته از سوی کره شمالی و آزمایش هسته ای روز 6 ژانویه نیروهای مسلح در حالت آماده باش هستند.

به گفته این خبرگزاری، روز دوشنبه اسکاپاروتی همراه با لی سون جین رییس کمیته ستاد فرماندهی کره جنوبی از هفتمین ناوگان امریکا و ستاد نیروهای هوایی در اوسان بازدید می کند.
خبرگزاری رنهاپ به نقل از این فرمانده امریکا می نویسد: «ما می خواهیم نیروهای موجود را برای حفظ وضعیت آماده باش در طولانی مدت تقویت کنیم».
شایان ذکر است که کره شمالی روز 6 ژانویه آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی را به منظور دفاع از خود در مقابل تهدیدات از سوی آمریکا پشت سر گذاشته است.
امریکا نیز در پاسخ به این اقدام کره شمالی تسلیحات استراتژیک به کره جنوبی انتقال داده است. روز یکشنبه دهم ژانویه بمب افکن مدل بی — 52 مجهز به کلاهک هسته ای از جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام به کره جنوبی منتقل شد. احتمال انتقال ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» از پایگاه کنونی آن در ژاپن به سواحل شبه جزیره کره نیز در دست بررسی سات.
در حال حاضر کره جنوبی 28 هزار سرباز امریکایی را به بهانه دفاع در مقابل تهدیدات کره شمالی در مرزهای خود مستقر ساخته است. کره شمالی این اقدامات را مغرضانه دانسته و تا زمانی که امریکا دست از تهدیدات خود برندارد، نیروهای هسته ای خود را افزایش خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала