مجتمع روباتی برای رشته بالگردسازی

© Photo / Photo courtesy of the press service of the holding company "Russian Helicopters"بالگرد جدید غیرنظامی
بالگرد جدید غیرنظامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رشته معاصر بالگرد سازی از مواد غیر فلزی استفاده می شود.

در دفتر مطبوعاتی  دانشگاه فدرال خاور دور روسیه به  « ریانووستی» اطلاع داده شد که   متخصصان  مدرسه عالی مهندسی  دانشگاه  فدرال خاور دور  مونتاژ  مجتمع  هوشمند روباتی برای  پردازش جزئیات پلیمری  بالگردهای جدید  غیرنظامی « کا-26»  در  کارخانه «پروگرس»  آرسِنیوسکی  به نام « سازیکین»  را به پایان می رسانند.

این سیستم بی نظیر  قادر است به پردازش روش « هیدروبُرِش»  بیش از 250 قطعه  به اندازه تا شش متر  از 22 نوع مواد کامپوزیت بپردازد.

 در رشته معاصر بالگرد سازی ،هر چه بیشتر از  مواد غیر فلزی استفاده می شود.  بدنه بالگرد « کا —26»  از مواد کامپوزیت  ساخته  شده است (کربن تقویت شده با الیاف پلاستیک،  فلزات از جمله تیتان و پشم شیشه). دانشیار کنستانتین زمِئو  رئیس  کرسی فناوری  تولید صنعتی  مدرسه عالی مهندسی  دانشگاه  فدرال خاور دور   در این خصوص گفت: « برش  اینگونه اجزاء  با روش سنتی، با دست،  مشکلات زیادی  موجب می شود. در این مورد  روبات  تمام کارهایی را که با دست انجام می شد  به انجام خواهد رساند.  روبات  در مسیری که از قبل  تعیین شده است  حرکت می کند  و  درست در جاهای  مشخص فلز را می برد.  بدین منظور از روش « هیدرو بُرِش»  استفاده می شود.   پردازش 22  نوع  مواد مختلف به روش دیگری  در یک دستگاه ممکن نخواهد بود».

طراحان  متذکر شدند  که مجتمع روباتی  از  سطح  کافی  هوش مصنوعی  برخوردار است.  روبات می تواند  بطور مستقل  با کمک  اسکنر لیزری  خطوط برش را شناسایی کند.

سرمایه ساخت این  مجتمع در مدرسه عالی مهندسی دانشگاه فدرال  خاوردور  به حساب  کمک مالی تأمین شد  که برای مدرنیزه کردن  فرایندهای تولید  کارخانه « پروگرس»  در چارچوب  طرح دولتی « اقدامات دولت در حمایت از  رشد مراکز عالی روسیه و  سازمان هایی  که به اجرای مجموعه  پروژه های مربوط به ایجاد  تولیدات فناوری عالی» در نظر گرفته شده بود.

همکاری مدرسه عالی  مهندسی دانشگاه فدرال خاور دور  روسیه با « پروگرس»  در رشته  اتوماتیزه کردن  فرایند تولید  ادامه خواهد یافت.  در سه سال آینده  متخصصان به  طراحی  و کاربرد تولید  قطعات قالب گیری ساخته شده از آلیاژهای منیزیم و آلومینیوم در کارخانه  فناوری مستقل از واردات خواهند پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала