بالگرد جدید روسی برای قطب

© Sputnik / Mark Agnorبالگرد قطبی به رنگ خاکستری تیره و سرخ روشن رنگ شده است
بالگرد قطبی به رنگ خاکستری تیره و سرخ روشن رنگ شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بالگرد قطبی به رنگ خاکستری تیره و سرخ روشن رنگ شده است.

نظامیان روسیه به قطب برمی گردند و فرودگاه ها و پایگاه های  شوروی  را احیا می کنند که در دهه 1990 میلادی  متروک شدند. از آنجا که روسیه  با  دفاع از منافع  خود در قطب،  گروهبندی  نظامی  خود در آنجا را  گسترش می دهد،  تأمین این واحدها با  تکنیک آلات  با کیفیتی که قادر به کار در شرایط قطبی باشند مبرم است.

اواخر سال 2015 میلادی  وزارت دفاع روسیه  اولین  بالگردهای « می —8 آ.ام.ت.ش-و.آ»  ساخت  کارخانه  هواپیمایی  اولان — اوده را (که جزئی از شرکت « بالگرد روسیه» است)  دریافت کرد. این بالگرد  در ترکیب  واحد های روسیه در قطب انجام وظیفه خواهد کرد.

بالگرد جدید برای قطب که هزارمین  بالگرد — بالگرد سالگرد — برای  کارخانه  هواپیمایی اولان — اوده بود، بر اساس  گزینه بالگرد نظامی — باری « می —8 آ.ام.ت.ش-و (عنوان صادراتی — می-171ش)» ساخته شده است.

این بالگرد می تواند در شرایط  دمای پایین، شب های قطبی ، فقدان امکان جهت یابی، ارتباط  بی ثبات رادیویی، فاصله زیاد بین  محل استقرار  پایگاه و  پروازهای طولانی بر  سطح آب کار کند.

بالگرد برای  حمل بار و مسافر،  حمایت عملیات  هوایی  و  تخلیه گروه  ویژه ، تجسس هوایی و تعیین اهداف، حمایت پزشکی  عملیات واحدهای نظامی قطبی  و جستجو- امداد و حمایت از  نیروهای محافظ که دچار سانحه شده باشند و مسافران  هواپیماها و کشتی ها  از جمله در  مسیر دریای شمال درنظر گرفته شده است.

بر خلاف رنگ آمیزی  بدنه  اکثر بالگردهای  وزارت دفاع، بالگرد قطبی به رنگ خاکستری تیره و سرخ روشن رنگ شده است که در زمینه  سطح برف پوش قطب  ومنظره  یکنواخت توندرا قابل رویت است. در کنار  کابین خلبات تصویر خرس  سفید نقش بسته است.  خرس سفید —  سمبل سنتی  کارخانه اولان — اوده است و تصویر آن هرازگاهی روی تکنیک آلاتی ظاهر می شود  که برای اولین بار از کارخانه پرواز می کنند. در رابطه با بالگرد  قطبی « می —8»  خرس به رنگ سفید  است.

سرگی سولومین  مهندس ارشد  گفت: در ساخت  بالگرد جدید  از  فناوری  هواپیماسازی استفاده شده است. در اتصال تمام قطعات بالگرد  مثل اکثر بالگردها  از میخ پرچ استفاده نشده است، بلکه آنها جوش خورده اند که خاصیت آئرودینامیک  بالگرد را  بهبود بخشیده  و راحت تر می توان آن را در شرایط « صحرایی» شمال تعمیر کرد. بعلاوه، اشخاصی که این بالگرد را  مونتاژ می کنند دچار اثرات مضر لرزشی نمی شوند.

بالگرد  از موتور نیرومند « تا-14» برخوردار است  که کار اتوماتیک  بالگرد  به دور از  فرودگاه  را تأمین می کند.

علاوه بر موتور جدید، بالگرد « می — 8 آ.ام.ت.ش-وآ» مجهز به مجموعه جدید فناوری هوایی است که پرواز اتوماتیک ، کارایی  هدایت بالگرد و  دقت پرواز بالگرد  در شرایط  بد قطبی و  شب های  قطب شمال برای آن تأمین می شود.  بالگرد مجهز به  سیستم دوبل ماهواره ای  و سیستم رقمی ناوبری  با ژنراتور  مستقل است.

ژنرال اولگ چِسنوکوف رئیس  آموزش رزمی نیروی هوایی ارتش روسیه  بالگرد جدید را مورد ارزیابی عالی قرار داد  و  متذکر شد که تمام درخواست های وزارت دفاع  در ساخت آن در نظر گرفته شده است  اما « ارزیابی نهایی   فقط پس از  کار  بالگرد  جدید در  قطب  انجام خواهد شد».

 ولادیسلاو ساوالییف  مدیر سفارشات دولتی  و همکاری  نظامی —فنی  شرکت «  بالگردهای روسیه»  با احتیاط در باره  تعداد بالگرد های « می — 8 آ.ام.ت.ش-وآ» صحبت کرد که  وزارت دفاع  طی 4 سال آینده دریافت خواهد کرد: «  هم اکنون نمی توان  گفت که  نیروی هوا فضایی روسیه  تا سال 2020 میلادی  چه تعداد بالگرد  از این نوع دریافت خواهد کرد. زیرا بالگرد  تازه ساخته شده است.  اما تقاضای  سفارشدهندگان  برای دریافت آن زیاد است».

 به گفته تولیدکنندگان این بالگرد، بالگردهای  مدنی برای کار در شمال نیز ساخته خواهند شد.  از این بالگرد برای حمل و نقل بار و انسان استفاده خواهد شد.  عناصر  فدراسیون روسیه،  ارگان های فدرال قوه مجریه (به عنوان مثال، وزارت حوادث  غیر مترقبه) و بخش نفت و گاز  خواهان دریافت این بالگرد  هستند.

این بالگرد از  شانس آن برخوردار است  که بالگرد جدید  با فروش عالی برای  سفارش دهنده  خارجی بشود.  بعضی از کشورها، مثلا آرژانتین  ذینفعی خود در دریافت این بالگراد را اعلام کرده است.  دو بالگرد  « می —171 ای»   در سال 2011  در عملیات ویژه  گروه هوایی آرژانتین شرکت داشت.  این بالگردها 4 سال است  که  مشغول انجام وظایف جستجو —  امداد  و لجستکی در آرژانتین هستند.  ژنرال نورماندو کنستانتینو  فرمانده کل نیروی هوایی  آرژانتین  در سال 2011 اعلام کرد که وزارت دفاع  در حال بررسی  امکان خرید  بالگردهای بیشتر « می 17»  است، زیرا دو بالگرد  برای کار موثر در قطب کفایت نمی کند. در سال 2015 میلادی آگوستین روسی  وزیر دفاع آرژانتین تمایل به خرید  بالگردهای روسی را  مورد تأیید قرار داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала