هدیه برای رئیس جمهور

© AP Photo / Michael Probstآنگلا مرکل با گرگ عروسکی
آنگلا مرکل با گرگ عروسکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هدیه کریسمس آنگلا مرکل گرگ عروسکی بود

کریسمس و سال نو  بهانه سنتی برای دادن هدیه است.  روسای کشورها نیز  فرقی با مردم عادی ندارند و آنها نیز هدیه  دریافت می کنند. اما انتخاب هدیه  برای آنها  چندان ساده نیست.

 آنگلا مرکل  صدر اعظم آلمان  گرگ  عروسکی  را  به عنوان هدیه کریسمس دریافت کرد.  همکارانش در حزب حاکم  این هدیه را  به او تقدیم کردند.  هر چند صدر اعظم  گفت که در « براندِنبورگ» که او اهل آنجاست  گرگی وجود ندارد اما  این گونه ابراز توجه به وی او را متعجب کرد.  این هشداری از سوی  گویدو وولف به  نامزد حزب رقیب  در انتخابات محلی بود — گرگ را اذیت نکنید!

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از همسرش  میشل، تجهیزات ورزشی دریافت کرد.  بانوی اول به خاطر چنین هدیه  معمولی از او عذرخواهی کرد.  بهرحال جایی برای گله و شکایت رئیس جمهور از  هدایای دریافتی  باقی نمی ماند. زیرا در آستانه جشن های  میلاد و سال نو، بخش ویژه  دفتر پروتکل  ریاست جمهوریی آمریکا  گزارش  اداره مالیات را فاش ساخت که  در آن ارزیابی اولیه هدایای  ارسالی برای رئیس جمهور آمریکا  ذکر شده است.  عبدالله  پادشاه  مرحوم  عربستان  سخاوت بیشتری  به خرج داده بود —  ساعت مچی  از طلای سفید به ارزش  67  هزار دلار  برای رئیس جمهور آمریکا.  هدیه ای نیز برای بانوی اول تهیه  شده بود — دو مجموعه  زیور آلات مزین به برلیان  به قیمت کل  یک میلیون دلار برای میشل اوباما.  زیورآلاتی نیز برای دختران رئیس جمهور ارسال شده بود.

سیاستمداران دوست دارند با دادن هدایا در جشن های بزرگ یکدیگر را  شاد سازند.  پروتکل دیپلماتیک تبادل سوغاتی را درنظر می گیرد.  در آستانه  کریسمس  به تقویم کاتولیک ها ، نارندرا مودی نخست وزیر هند به روسیه سفر کرد.  پس از شام  غیر رسمی، ولادیمیر پوتین دو هدیه  صد در صد هندی به وی تقدیم کرد —  دفتر یادداشت قدیمی  مهاتما گاندی  و  شمشیر باستانی  قرن 18. فورا در سایت « تویتر» در باره  هدایای اهدایی به مودی صحبت شد.

 اما  اشتباهاتی نیز در دادن هدایا رخ می دهد.  ریاست کشور مالی  به عنوان سپاسگزاری  از  فرانسوآ اولاند،  شتر زیبایی به خاطر کمک رئیس جمهور فرانسه در مبارزه با  اسلام گرایان  به وی هدیه کرد.  فرانسوی ها قصد داشتند آن را به باغ وحش بفرستند، اما به دلیل مشکلات حمل و نقل آن را  برای مواظبت به یک  خانواده محلی واگذار کردند.  در یکی از  نشست های  کابینه وزیران،  اطلاع داده شد  که شتر مالی  خورده شد.  مقامات  مالی  از  پاریس عذرخواهی کردند و گفتند  شتر دیگری  هدیه خواهند کرد و  قول دادند که این شتر  بزرگتر و  زیباتر باشد.

در عین حال،  روانشناسان  متذکر می شوند  که هدایا  می تواند گویای خیلی چیزها در باره  اهدا کننده  و دریافت کننده هدیه  باشد.  می گویند، هدیه بازتاب دهنده  دنیای درون  اهدا کننده است و هرازگاهی  در آن می توان  شباهت ظاهری  با صاحب آینده هدیه را  مشاهده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала