مخالفت کریمه با قرارداد دریافت برق از اوکراین براساس شرایط پیشنهادی کییف

© Sputnik / Evgenya NovozheninaЖители и туристы на центральной набережной города Феодосия
Жители и туристы на центральной набережной города Феодосия - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم کریمه با قرارداد دریافت برق از کییف با قید تعلق این منطقه به اوکراین موافقت نکردند.

بر اساس نتایج نظر سنجی انجام شده توسط مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه، 91.3 درصد مردم کریمه از جمله شهر سواستوپول با چنین قراردادی مخالفت  کرده اند.

آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه  روز 31 دسامبر به خبرنگاران اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  دستور داده درباره برخورد مردم کریمه نسبت به انعقاد قرارداد دریافت برق از اوکراین براساس شرایط  پیشنهادی کییف نظر سنجی صورت بگیرد. سوال اول در این نظر سنجی چنین بود:"آیا شما از انعقاد قرارداد انتفاعی با اوکراین درباره تحویل بخشی از برق به کریمه و سواستوپول در صورت قید این نکته که کریمه و سواستوپول بخش از اوکراین هستند، موافقید یا نه؟"

نواک یادآور شد که اوکراین می خواهد چنین قراردادی را با روسیه امضا کند اما مسکو مخالف است. سول دوم نظرسنجی چنین بود:" آیا شما آماده قبول مشکلات موقت در رابطه با اختلالات ناچیز در برق رسانی طی 4 —3 ماه آینده هستید؟.

برق رسانی از اوکراین به کریمه 22 نوامبر در رابطه با انفجار در خطوط انتقال برق در خاک اوکراین بطور کامل قطع شد و به دنباآ ان در این شبه جزیره حالت فوق العاده برقرار شده و برق طبق زمانبندی مقرر به مصرف کنندگان رسانده می شد. روز دوم دسامبر وضع برق رسانی به کریمه در رابطه با راه اندازی اولین خط پل برق رسانی از استان کراسنودار روسیه بهبود یافت و روز 15 دسامبر با راه اندازی خط دوم این پل قدرت آن به 400 مگاوات افزایش یافت. قرار است تا بهار امسال خطوط سوم و چهارم این پل برق رسانی راه اندازی شود و در اینصورت کریمه دیگر به برق اوکراین نیاز نخواهد داشت. اکنون میزان کمبود برق در کریمه 10 درصد است.  

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала