ده اختراع برتر سال 2015 که دیگر تخیلی نیستند

© Flickr / Soar Boardshoverboard
hoverboard - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سال سپری شده با تعداد زیادی از اختراعات مختلف همراه بود که توجه میلیون ها نفر را در سرتاسر جهان به خود معطوف داشت. اسپوتنیک لیستی از ده ها اختراع و اسباب بازی باورنکردی که در سال 2015 در جهان پدید آمد تهیه کرده است.

این دیگر تخیل و خیال نیست ، ده اختراع برتر سال 2015

هاوربورد

ابزار منحصربه فردی برای حرکت که طی چند ماه محبوبیت بسیاری بدست آورد و آنرا بیشتر و بیشتر می توان در خیابان های کلان شهرها دید. آنرا می توان با وزن بدن به جلو ، عقب و طرفین به حرکت درآورد.

کامیون ایمن

 ویدیوی ویروسی سامسونگ که در آن نشان داده شد چطور می توان زندگی راننده را در جاده ها به وسیله ی دوربین و پانل ها نجات داد بیش از 2.5 میلیون بیننده در یوتیوب جمع کرد. در پشت درهای کامیون صفحاتی قرارداده شد که تصویری از دوربین واقع در جلوی اتومبیل را نشان می دهد. بدین ترتیب ضمن سبقت از کامیون می توان بهتر یک مانور را برنامه ریزی کرد.

Microsoft Hololens

هلولنز مایکروسافت

این وسیله ، کامپیوتر حامل واقعی است که در کلاه ایمنی کوچکی جای می گیرد. هلولنز با هلوگرام های سه بعدی مجازی واقعیت موجود را تکمیل می کند و با کمک آن می توان ارتباط برقرار کرد. این دستگاه در ناسا و در برخی از دانشگاه های پزشکی استفاده می شود.

صفحه نمایش انعطاف پذیر

در سال 2015 سامسونگ تکنولوژی صفحه نمایش انعطاف پذیر را به ثبت رساند که به صاحب گوشی های هوشمند همراه اجازه می دهد آنرا درون لوله ای قرار داد و یا حتی به عنوان گلدان گل استفاده کرد. این شرکت قول داد که گوشی همراه هوشمند را با این تکنولوژی در سال 2016 تولید نماید. 

جاروبرقی برای اقیانوس

مشکل کثیفی اقیانوس های جهانی دانشمندان را نگران کرده و به نظر می رسد که راه حل پیدا شده است. Ocean Cleanup Project پیشنهاد می دهد که با استفاده از جریان زیر آبی ، مانع شناور 100 کیلومتری قراردهند و آشغال ها را جمع کنند. آزمایش های اولیه در سال 2016 انجام خواهد شد و در صورت موفقیت آنها ، کارشناسان امیدوارند که طی ده سال میزان آشغال به اندازه 42 درصد کاهش یابد. 

ضد خروپف

مشکل خروپف شریک معمولا به دعوا و یا خراب شدن روحیه منجر می شود. سازندگان دستگاه Nora مبلغ لازم را به Kickstarter جذب کرده و با موفقیت تولید خود را ارائه کردند. در این مجموعه سنسوری قرار دارد که به خروپف عکس العمل نشان می دهد و بخشی برای باد کردن بالش هم هست که با وضعیت سر تغییر می کند ، ماهیچه های گلو را در حالت درست قرار می دهد تا هوا آزادانه به شش ها برسد.

ماهیتابه هوشمند 

هربار وقتی ما غذایی را برای اولین بار آماده می کنیم ، به خاطر نادانی و یا عدم توجه ممکن است آنرا کاملا نپخته و یا بسوزانیم. ماهی تابه های Panintelligent و برنامه ی هم اسم برای گوشی های هوشمند باعث می شود که برای همیشه از مشکلات فراوان آشپزی رهایی یابیم. در این برنامه می توان دستور پخت لازم را انتخاب کرد و سنسورهای حرارتی در ماهی تابه ها به شما یادآوری می کند تا برگرداندن استیک را فراموش نکنید اگر می خواهید که به طور مثال نیم پخت و آبدار شود.

توپ کودک برای برنامه نویسی

این اسباب بازی در شرکت Made by Many طراحی شده است. Hackaball علاقه کودکان به برنامه نویسی را تقویت می کند تا در جهان کامپیوتری شده معاصر آنها مطمئن تر به خود حضور یابند. در برنامه ی ویژه می توان کد ساده ای ساخت که پاسخ میدهد  چطور،چه وقت و چه لامپی برای توپ روشن شود.

ردیاب شخصی آلودگی هوا

اگر شما به گرد و غبار آلرژی دارید ، راه حل شرکت Tzoa برای شماست. این دستگاه ویژه ی کوچکی است که می تواند درجه ی محیط پیرامون،  میزان ذرات معلق و تابش اشعه خورشید را اندازه گیری کرده و این اطلاعات را به مرکز ویژه ی تحلیل می فرستد. سازندگان قول می دهند که ردیاب شخصی را بسازند تا با کمک آن بتوان مسیر های پیاده روی حول مکان هایی با گرد و غبار زیاد را یافت.  

هدفن های هوشیار

این هدفن های عجیب ، یک حس واقعی را می افزایند. با کمک این پیشنهاد ویژه برای گوشی های همراه خیلی ساده می توان صداهای مشخص محیط اطراف را از بین برد. می توان صدای خروپف، گریه کودک و یا سرو صدای مترو را حذف کرد. شرکت طراح Doppler Labs پیشنهاد فروش هدفن های Here را مطرح کرده است و در سال 2016 قول داده اند که تولید کامل آن آغاز گردد.      

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала