عشق به شراب کریمه

© Sputnik / Sergey Malgavkoتاکستان کریمه
تاکستان کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 3 هزار سال است که در کریمه شراب تولید می شود.

به نوشته « له موند» یکسال و نیم است که شراب کریمه نمی تواند  وارد فرانسه بشود: 25  ماه ژوئن  سال 2014 میلادی  اتحادیه اروپا واردات  هر گونه کالایی از شبه جزیره کریمه را ممنوع کرد.  اما میشل — ژاک  شای  راه خروج از این وضعیت را پیدا کرد:  او  ضیافتی در سفارت روسیه در پاریس  ترتیب داد که مهمانان فرانسوی  می توانستند با شراب های تولیدی در کریمه آشنا شوند.

بیش از 3 هزار سال است که در کریمه شراب تولید می شود و  اوج  آن به دوره حکومت  نیکلای دوم می رسد.  هم اکنون تولید شراب  در «ماساندرا»  کریمه در نزدیکی « یالتا»  ادامه دارد  که هوای آنجا  شباهت زیادی با منطقه دریای مدیترانه  دارد  و برای تولید  شراب شیرین  مناسب است.  تا قبل از تحریم صدها بطری شراب  « ماساندرا»  به فرانسه صادر می شد.

میشل — ژاک شاسی حدود  هزار  نمونه  شراب  کریمه  تولید سال 1997  را در  کلکسیون خو جمع کرده  است.

کلکسیونر  در این باره گفت: «  تا سال  گذشته  دو بار در سال به آنجا سفر می کردم.  در « ماساندرا»  با من آشنا هستند.  من همیشه شراب هایی از کلکسیون شخصی تزار را خریداری می کردم.  سال 1894 میلادی تاریخ آخرین بطری شرابی است که در آنجا خریدم.  اما در سال جاری همه چیز تغییر کرد».

هم اکنون دریافت ویزا برای او سخت تر شده و بردن شراب  کریمه به فرانسه ممنوع است. اما کلکسیونر قصد ندارد از ایده خود دست بکشد. وی گفت: «به نظر من،  شراب کریمه بهترین شراب شیرین در جهان  است و هدف اصلی من در زندگی  آشنا کردن فرانسوی ها با این شراب است».

میشل ژاک شاسی  تأسف خود در رابطه با این موضوع را با  وزیر کشاورزی کریمه در میان گذاشت. وزیر کشاورزی  کریمه  یک جعبه پر از بطری های شراب را به وزارت امور خارجه در مسکو ارسال کرد  و از آنجا  به سفارت روسیه در پاریس ارسال شدند.  در  سفارت روسیه در فرانسه ضیافت شام برگزار شد  که صدها  دوستدار  شراب به آن دعوت شده بودند.  تولید کنندگان شراب  و سیاستمداران فرانسوی در بین مهمانان بودند.  20 بطری شراب  از «ماساندرا» کریمه و 5 بطری شراب از « دره آفتاب»  به قضاوت آنها گذاشته شد.

به نوشته نشریه حاضران کیفیت شراب ها را مورد ارزیابی عالی قرار دادند، اما همه از برگزاری این ضیافت خوشحال نبودند.  جنبش حامی اوکراین  بشدت از این ضیافت انتقاد کردند  که به عقیده آنها به « شراب های  دزدیده شده» اختصاص داشت.  در ماه سپتامبر  دادستانی اوکراین  پرونده ای در رابطه با این  موضوع تشکیل داد که در  زمان دیدار سیلویو برلوسکونی و ولادیمیر پوتین  بطری  شراب سال 1775 میلادی باز شد.

به نوشته  « له موند» بهر حال سه روز بعد از  ضیافت شام در سفارت روسیه در پاریس ،  اتحادیه  اروپا  تحریم اقتصادی بر علیه روسیه را  تمدید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала