اولین پرتاب از « وستوچنی» روسیه

© Sputnik / Igor Ageyenkoساخت پایگاه فضایی « وستوچنی» در آمور روسیه
ساخت پایگاه فضایی « وستوچنی» در آمور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر فضایی « سیولکوفسکی» نامیده شده است.

قرار است  25 ماه آوریل اولین پرتاب  موشک حامل « سایوز —2»  از پایگاه فضایی  « وستوچنی»   انجام شود.  هم اکنون  مرکز  موشکی — فضایی  سامارا — « پروگرس» آزمایش  مجتمع فنی  و استارت را به پایان می رساند.  تمام ماهواره ها  تا 20 ماه ژانویه به پایگاه فضایی رسانده خواهند شد. ماهواره های  « آیست» (لک لک) و « لومونوسوف» اولین  ماهواره هایی خواهند بود که از  پایگاه « وستوچنی»  پرتاب می شوند.

در سال آینده قرار است 24-23  پرتاب انجام شود.  با وجود رژیم تحریمی ، « پروگرس» به عنوان یکی از بزرگترین  شرکت های  مهندسی  همچنان شریک آژانس های  بین المللی فضایی باقی می ماند.  هم اکنون تهیه مقدمات امضای  قراردادهایی به مبلغ کل  حدود 600 میلیون دلار  در جریان است:  21 پرتاب فضایی  از سال 2017  تا 2019 میلادی.  آلکساندر کریلین مدیر کل  مرکز موشکی — فضایی  « پروگرس» در  کنفرانس مطبوعاتی این موضوع را اعلام کرد.

—  این  قرارداد بزرگی است. سفارش جدی است.   تأیید نهایی این سفارشات  اوایل سال آینده  دریافت خواهند شد. مطابق با برنامه  کار از وجوه پرداختی استفاده خواهد شد. ما برای اجرای هر گونه درخواست  شرکای خود آماده هستیم.

مرکز موشکی — فضایی « پروگرس»  در سال 2015 میلادی  17 پرتاب به انجام رساند:  9 پرتاب از پایگاه فضایی « بایکانور»  و 5 از « پلِستسک» و 3 از پایگاه « کورو» در گویان فرانسه که یازدهمین  پرتاب « سایوز» از آن پایگاه بود.  کلا  از سال 2011 میلادی، موشک های روسی  بر اساس  موافقتنامه های  بین الدول  روسیه و فرانسه از پایگاه فرانسوی پرتاب می شوند.

شایان ذکر است که  پایگاه فضایی  «وستوچنی»  که ساخت آن در سال 2010 آغاز شد  در آمور در نزیکی قصبه « اوگلِگورسک»  قرار دارد.  اکنون شهری به جای آن قصبه ساخته می شود. کارمندان  بخش خدمات  پایگاه در آنجا ساکن خواهند شد.  این شهر به افتخار  بنیان گذار  رشته فضانوردی و موشک سازی روسیه، « سیولکوفسکی» نامیده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала