خودرو لوله کش آمریکایی برای تروریست ها

© AP Photo / Matt YorkFord F-250
Ford F-250 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهبندی اسلامی از خودروی آمریکایی در مبارزه با اسد استفاده می کند.

مارک آبرهولتسر  صاحب شرکت خطوط لوله آب  در شهر کوچک «  تگزاس سیتی»  خودرو خود را به  دلال ماشین فروخت.  این قضیه زندگی او را تغییر داد.  یکسال بعد  از این معامله  در  سایت «تویتر»  عکس  خودروی او  با عنوان شرکت «مارک-1 پلامبینگ»  و شماره تلفن او روی در ماشین ظاهر شد.  نکته جالب در این قضیه این است که این عکس در سوریه  گرفته شده بود و  سلاح ضد هوایی در قسمت بار آن  قرار داشت.  اکنون لوله کش  بر علیه شرکت معاملاتی خودرو  به دادگاه شکایت کرده است: پس از انتشار این عکس، هزاران نفر به او زنگ زدند و  او را  تهدید کردند و به او توهین کردند.

 مارک آبرهولتسر معامله خرید و فروش  خودرو را با شرکت « چارلی  توماس فورد» در  ماه اکتبر سال 2013 میلادی انجام داد.  او « فورد» سال 2005 خود را  در ازای  پرداخت  قیمت خودروی جدید فروخت.  صاحب شرکت « خطوط لوله آب»  خواست  عنوان شرکتش و شماره  تلفن آن را از روی در پاک کند اما  نماینده  این شرکت  از او خواست اینکار  را نکند  تا رنگ ماشین خراب نشود.  به آبرهولستر قول دادند  که نوشته  دیرتر  پاک خواهد شد.  ماشین را در حراج  فروختند و « فورد» را به ترکیه فرستادند.

پانزدهم دسامبر  سال 2014 میلادی  در  سایت « تویتر»  عکسی با نوشته ای زیر آن به مضمون: چچن ها از گروهبندی اسلامی « جیش المهاجری  والانصار»  از خودروی لوله کش  آمریکایی در مبارزه با  رژیم بشار اسد استفاده کردند — منتشر شد. در عکس یکی از شبه نظامیان در حال شلیک  از  سلاح ضد هوایی 23 میلیمتری  بود که روی  قسمت بار ماشین قرار داشت.

مارک در شکایت نامه خود به دادگاه  بطور مفصل  مضمون تلفن هایی را قید کرد که به او شده بود.  شهروندان خشمگین به او توهین کردند و حرف های زشت به او زدند و او را به حماقت  متهم کردند و  تهدید کردند  او و  خانواده و تمام کارمندانش  را بکشند و چیزهایی هم به زبان عربی گفتند.  لوله کش مجبور شد یک هفته شرکتش را ببندد و از شهر برود.  وقتی او به  شرکت « چارلی  توماس فورد» زنگ زد، نماینده شرکت  اصلا ابراز تأسف نکرد  و گفت که شرکت  موظف نیست نوشته روی ماشین او را پاک کند.

هجدهم ماه دسامبر سال 2014  لوله کش مشهور شد.  ماجرای « فورد» سر از  آخرین  برنامه تلویزیونی  استیون  کولبِر  —  محبوب ترین  برنامه تلویزیونی — در آورد.  مجری  با تفسیر رویدادهای سوریه گفت: «  این کشور را  در توالت می اندازند.  اما حالا آنها می دانند  به کی زنگ بزنند  تا آن را پاک کند»

 مأموران « ف. ب.ار» و  کارمندان  وزارت  امنیت کشور  آمریکا  در رابطه با  انتشار عکس  خودرو آبرهولستر، او را مورد بازپرسی قرار دادند.  به او پیشنهاد کردند به فکر دفاع از خود باشد.  لوله کش  تپانچه ای با خود حمل کرد.

دو سال پس از معامله با  شرکت معاملاتی، آبرهلستر بر علیه شرکت به دادگاه شکایت کرد  تا  مبلغ جبرانی  به خاطر ضرر مالی  و  آسیب به  اعتبار کمپانی اش را دریافت کند.  وی درخواست یک میلیون دلار  مبلغ جبرانی  کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала