غذای کریسمس فضانوردان

© REUTERS / NASAفضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی
فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غذاهای فضایی نباید زیاده از حد خشک باشند و خرد شوند.

به گزارش  آژانس خبری  AFP  فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی همراه ذخیره غذایی، محموله ویژه ای حاوی غذاهایی را دریافت می کنند  که می توانند  شب کریسمس و  سال نو نوش جان کنند.

اسکوت کِلی  فضانورد آمریکایی و  فرمانده اکیپ  لیست غذای  شب کریسمس و سال نو  را بر اساس آنچه دیگر فضانوردان  « ذخیره کرده اند»  تهیه می کند.  به عنوان مثال  غذای ویژه ای  که برای  تیم پیک، فضانورد انگلیس  به ایستگاه بین المللی ارسال شد  تحت رهبری  هستون بلومنتالی  سر آشپز  مشهور لندن پخته شده است. این آشپز برای شب کریسمس  غذاهایی مانند  ماهی آزاد  از آلاسکا،  مرغ به سبک تایوانی با سس کری، ساندویچ  کالباس ، سیب پخته شده با بخار ، کرم شیرین  بر اساس  لیموهای سبز را  تهیه  می بیند.

متخصصان  متذکر می شوند  که در تهیه غذاهای ارسالی به  ایستگاه مداری باید  یکسری مقررات رعایت شوند.  آنها نباید زیاده از حد خشک باشند و خرد شوند. زیرا این خرده ها  به علت بی وزنی می توانند  در سراسر  ایستگاه مداری پرواز کنند و  وارد ریه فضانوردان شود که خیلی خطرناک است.  غذاها نباید زیاده از حد آبکی باشد که  در صورت  افتادن اتفاقی آن روی تجهیزات، ممکن است ایجاد  احتراق کند. غذاها نباید  از نوعی باشند که زود فاسد شوند، زیرا  ارسال آنها به ایستگاه بین المللی فضایی  در شرایط بی وزنی  یک مشکل بزرگ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала