نظرسنجی: ایتالیایی ها پوتین را بانفوذترین سیاستمدار جهان می دانند

© Sputnik / Sergey Guneevرییس جمهور
رییس جمهور - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق نظرسنجی موسسه ایتالیایی معتبر جامعه شناسی IPSOS، اکثریت ایتالیایی ها معتقدند روسیه نفوذ خود در صحنه بین المللی را بطورمحسوس افزایش داده و در حال حاضر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با نفوذترین سیاستمدار در جهان است.

بر اساس این نظر سنجی که طبق سفارش موسسه مطالعاتی سیاست بین المللی و شبکه تلویزیونی RaiNews24 انجام شده ، 66 درصد نظر خواهی شدگان معتقدند روسیه نفوذ خود در صحنه بین المللی را بطورمحسوس افزایش داده و این درحالی است که 39 درصد در رابطه با آمریکا، 32 درصد در رابطه با چین و فقط 21 درصد در رابطه با اتحادیه اروپا چنین نظری را ابراز کرده اند.ایتالیایی ها تقویت نقش روسیه در جهان را مقدم بر همه در رابطه با سیاست مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم می دانند.
طبق نظر سنجی خط مشی قاطعانه روسیه در رابطه با سوریه باعث شده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مکان اول رتبه بندی با نفوذ ترین سیاستمداران جهان قرا بگیرد. 28 درصد نظرخواهی شدگان پوتین را با نفوذ ترین سیاستمدار جهان دانستند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با سال گذشته 13 درصد کمتر رای آورد و در مکان دوم قرارگرفت. به عقیده پژوهشگران کاهش محبوبیت رهبر امریکا به خاطر ثمر بخش نبودن مبارزه این کشور با داعش و ناتوانی واشینگتن در حل و فصل بحران خاور نزدیک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала