گزارش و تحلیل

تبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه
تبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایشگاه هایی در ترکیه تریاک افغانی را به هروئین برای ارسال بعدی به اروپا و روسیه تبدیل می کنند.

ویکتور ایوانوف ، رئیس سازمان فدرال کنترل بر قاچاق مواد مخدر روسیه در این خصوص اطلاع داد. ریا نوواستی به نقل از وی نوشت: در این ماه پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان و روسیه در جریان عملیات مشترک بیش از 600 کیلوگرم تریاک در استان بغلان کشف و ضبط کرده است.
ایوانوف در جلسه کمیته دولتی مبارزه با قاچاق مواد مخدر بیان داشت: " در اواسط دسامبر سال 2015 با حمایت اطلاعاتی سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه و بخش " کابل گیتس" پلیس مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور جمهوری اسلامی افغانستان عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر دیگری را در شهر دوشی در استان بغلان ترتیب دادند که در نتیجه آن بیش از 600 کیلو تریاک کشف و ضبط شد. "
به گفته ی وی بار در مسیر بدخشان ، دوشی ، بامیان ، هرات از طریق ایران به ترکیه می رفت جایی که در لابراتورهایی مجهز شده با استفاده از پیش سازهای تولید ترکیه تریاک را به هروئین درجه بالا تبدیل کرده و سپس به اروپا و روسیه می فرستادند.
ایوانوف همچنین به این اطلاعات اشاره نمود که گروهک تروریستی " داعش " هر ساله 200 تا 500 میلیون دلار از قاچاق هروئین افغانی به اروپا کسب در آمد می کند.
رئیس این سازمان روسی گفت: " بر اساس اطلاعات ما ، مبلغ درآمد ممکن است از 200 تا 500 میلیون دلار در هر سال باشد".
ضمنا وی خاطر نشان نمود که هجوم شبه نظامیان در داعش ممکن است با رشد قاچاق مواد مخدر در خاور میانه مرتبط باشد.
در این خبر آمده است: " از سال 2014 رشد فعالیت های " داعش" و افزایش شدید شمار آنها به اندازه چهار برابر مشاهده می شود. قابل ذکر است که افزایش تعداد اعضای داعش با نرخ رشد سالانه گسترش قاچاق مواد مخدر در خاور میانه که دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد ثابت شده ، مطابقت دارد که به نوبه خود رشد میزان هروئین در منطقه را تایید می کند.
پیشتر در سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه خاطر نشان شد که شبه نظامیان داعش فعالانه در حمل و نقل هروئین افغانی به اروپا و از جمله از طریق محدوده ی ترکیه شرکت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала