خط تولید مشترک ایران و روسیه راه اندازی می شود

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета Федерации РФ
Заседание Совета Федерации РФ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر صنعت و تجارت روسیه با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی دو کشور، خواهان ایجاد خط تولید مشترک بین دو کشور شد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل ازمهر، دنیس مانتوروف وزیر تجارت و صنایع فدراسیون روسیه در راس یک هیات ۳۵۰ نفره از تجار و صنعتگران در ادامه سفر به کشور ایران با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان دیدار کرد.
در این دیدار محمود واعظی در ارتباط با همکاری های دوجانبه بین ایران و روسیه گفت: در این دیدار طرفین ضمن بررسی زمینه های توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری، درباره راههای توسعه همکاریها، بحث و تبادل نظر کردند.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران، فصل جدیدی در روابط ایران و روسیه ایجاد شد و ما با توجه به این فصل مشترک برنامه‌ریزی کردیم که گسترش روابط را در نظر بگیریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعتی روسیه در ایران و با بیان اینکه این نمایشگاه موجب می شود تا همکاری‌ها و روابط صنعتی افزایش یابد، گفت: روابط و همکاری دو کشور نباید متمرکز بر تجارت باشد و باید خط تولید مشترک را با توجه به پتانسیل موجود در دو کشور ایجاد کرد.
واعظی ادامه داد: در ادامه این دیدارها فردا معاون اول نخست وزیر روسیه و همچنین دبیر اوراسیا روسیه به ایران سفر می‌کنند و در این دیدارها نیز همانند دیدارهای قبلی برای طرح و بررسی تعرفه‌ها، پیمان پولی مشترک بین دوکشور، تبدیل آسان ارز بین کشورها و همچنین بخش خصوصی و فعالیت‌های متعدد این بخش، به مذاکره و گفتگو می پردازیم که در مجموع مواردی تنظیم خواهد شد تا روابط دوکشور به ویژه در همکاری های اقتصادی افزایش پیدا کند.
در این دیدار وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز توضیح داد: در دیدار امروز، مسائل همکاری را مورد بررسی قرار دادیم و صحبتهای زیادی را نیز در زمینه های مختلف همکاری از جمله صنایع مختلف و تجارت بین دو کشور انجام دادیم.
دنیس مانتوروف افزود: با توجه و نگاه به گسترش روابط بین دو کشور گردش کالا بسیار پایین است و این گردش باید به سطح بالاتری برسد.
وزیر صنعت و تجارت روسیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری باید با تشویق بیشتر دو طرف افزایش یابد و با توجه به حضور شرکت‌های روسی در نمایشگاه صنعتی در ایران این فرصت برای بازار دوطرف به وجود آمده که با بدست آوردن شرکای تجاری این سرمایه گذاری ها گسترش دهند.
وی افزود: سطح روابط دو کشور این اجازه را به دو طرف می دهد که همکاری های خود را توسعه دهند و این همکاری ها در کنار تجارت باید به تولید مشترک نیز برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала