برای کنگره آمریکا آن‌ چیز که مهم نیست سلامت مردم ایران است

© Fotolia / Vichie81رسانه: واشینگتن تلاش می کند بین مسکو و تهران اختلاف به وجود آورد
رسانه: واشینگتن تلاش می کند بین مسکو و تهران اختلاف به وجود آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با واکنش نسبت به مصوبه اخیر دولت آمریکا گفت:هوش فراوانی نمی‌خواهد که انسان دریابد که برای کنگره آمریکا آن‌چیز که مهم نیست سلامت مردم ایران است،این مصوبه ناقض برجام و به‌ روابط بین‌المللی سازمانهای غیردولتی لطمه می‌زند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از تسنیم، احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران درباره مصوبه اخیر دولت آمریکا اظهار داشت: مصوبه اخیر کنگره آمریکا در رابطه افرادی که به ایران سفر می‌کنند می‌تواند تاثیرات بسیار منفی در توسعه روابط بین المللی سازمان‌های غیر دولتی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد یعنی همان NGO ها در حال حاضر دارای ارتباطات بین المللی بوده و یکی از افق‌های توسعه این سازمان‌ها که نقش مهمی در توسعه مدنی کشورها و انتقال تجربیات علمی و فن آوری ایفا می‌کند، در حوزه بین المللی است. برای نمونه کانون هموفیلی ایران از جمله سازمان‌های مردم نهادی است که بالغ بر 45 سال است عضو فدراسیون جهانی هموفیلی بوده و روابط متقابلی بین این موسسه و فدراسیون بین المللی که از سازمان‌های تخصصی مورد قبول سازمان بهداشت جهانی است وجود دارد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران گفت: این موسسه در سال آتی به مناسبت روز جهانی هموفیلی و به عنوان یکی از اعضای فدراسیون جهانی هموفیلی میهمانانی را به ایران دعوت خواهد کرد که این قبیل مصوبه‌های غیر دموکراتیک که محدود کننده قهری روابط اجتماعی انسان‌ها است، می‌تواند موانع بزرگی در ارتباطات بین المللی این موسسه ایجاد کند.

قویدل تصریح کرد: این مصوبه از نظر حقوقی بی‌تردید ناقض برجام است و می‌بایست به کمک مراجع داوری بین المللی جهت نقض آن تلاش شود. بنابراین به کارگیری این نوع تکنیک‌ها برای امتیاز دادن به تندروهای کنگره آمریکا که از جنگ بین ملت‌ها تغذیه می‌کنند آنهم در شرایطی که آنها مذاکره را در زمین اصلی باخته اند نوعی تحریم خاموش که در درجه اول به شعور امضاء کننده برجام به نمایندگی از کشور آمریکا توهین می‌کند.

وی گفت: تصور اینکه یک نماینده شرکت دارویی صرفاً به علت سفر به ایران دچار محدودیت‌هایی شوند نوعی تهدید برای حدود آزادی‌های فردی و اجتماعی او است در واقع تلاشی شرم آور برای انصراف اجباری این افراد برای ایجاد رابطه با ایران است. هوش فراوانی نمی‌خواهد که انسان دریابد که برای کنگره آمریکا آنچیز که مهم نیست سلامت مردم ایران است. به نظر می‌رسد آمریکا فارغ از رعایت حقوق بشر با تغییر تکنیک، نبرد خاموش دیگری را به مردم ایران تحمیل کرده است. نبردی که قانون ندارد و کنوانسیون‌های بین‌المللی معیاری برای برای مجازات کاربران این شیوه ها پیش بینی نکرده است.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران عنوان کرد: خنده آور این است که ایرانیان مقیم آمریکا و یا دیگر کشورها اگر قصد دیدار با خانواده خود را داشته باشند هم مشمول این مجازات کنگره آمریکا قرار می‌گیرند.

قویدل در خاتمه خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده می‌بایست سازمان‌های غیر دولتی ایران همصدا با وزارت امورخارجه به این مصوبه غیر انسانی و تهدید کننده حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی و همچنین ناقض برجام اعتراض کنند و برای لغو این مصوبه با ارسال نامه به سازمان ملل متحد تلاش کنند.
مصوبه اخیر کنگره آمریکا باعث ایجاد محدودیت سفر اتباع 38 کشور دنیا به ایران می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала