گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین: ما مانند ککی تو کمند جست و خیز نمی کنیم

© Sputnik / Sergey GuneevRussian President Vladimir Putin
Russian President Vladimir Putin - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در فیلم مستند «نظام جهانی» اثر ولادیمیر سولویف مصاحبه کرد و در باره مسائل مبرم مناسبات بین‌المللی و سیاست جهانی از جمله راجعبه موقعیت در سوریه و حول آن صحبت نمود

ولادیمیر پوتین متذکر شد که روسیه جهت حل بحران سوریه موضع دقیقی تدوین کرده که در طول همه این سال‌ها دستخوش تغییری نشده است. بعلاوه پیش از تهیه خط سیاسی در مورد دمشق رایزنی ها با بسیاری بازیگران جهانی و منطقه ای صورت پذیرفته است. پرزیدنت تأکید کرد که همانا کار کردن مسکو هم با مقام های سوریه و هم با واشنگتن آسان است. پوتین گفت:

«ما به آسانی هم با پرزیدنت اسد و هم با طرف آمریکایی کار می کنیم. چندی پیش من با پرزیدنت اوباما و با دوستان ما از عربستان سعودی و دیگر کشور های عرب صحبت کردم. چرا به آسانی؟ چراکه ما دم نمی جنبانیم و موضع خود را عوض نمی کنیم. ما بدون عجله قبل از اینکه موضع خود را فرمولندی کردیم به هر طرف گوش دادیم و خطی را اتخاب کردیم که به نظر ما برای همه قابل قبول باشد».

این برخورد به مسکو امکان داد موضع شامل منافع همه بازیگران را فرمولبندی کند، موضع ای که همه آن را قبول کنند.

ولادیمیر پوتین سپس گفت:

«در اصل کل طرف‌ها در خصوص پارامتر های اساسی حل و فصل «بله» گفتند و آن وقت ما بر اساس عناصری که عمومی و برای همه قابل قبول بودند موضع خود را تشکیل دادیم. حالا برای ما لزومی ندارد که مانند کک تو کمند جست و خیز کنیم".

رئیس جمهور روسیه در پایان گفت: «این تنها شفافیت نیست. این پیگیری و شرافت است و این موضع به روسیه نیرو می بخشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала