ترس از اسلام در فرانسه

© REUTERS / Charles Platiauپاریس پایتخت فرانسه
پاریس پایتخت فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در موردی مأموران پلیس به « جاهای ممنوعه زن» دست زدند.

 در فرانسه پس از  عملیات تروریستی 13 نوامبر ، حملات  پلیس  و دستگیری ها بدون حکم دادگاه شدت یافته است.  پلیس در توضیح  به رژیم  حالت فوق العاده استناد می کند.

پِپِر گریل  مدیر رستوران گفت: «  جاده را با کامیون ها بستند  و  حدود 40 نفر مسلح  وارد رستوران شدند.  در رستوران بچه ها بودند. مأموران پلیس ماسک به صورت داشتند  و  سپر و  اسلحه در دست.  زنان از ترس می لرزیدند.  چند نفر از مأموران پلیس رفتند پایین  و ناگهان شروع کردند به شکستن در اتاق زیر زمین، هر چند در باز بود».

پلیس هیچگونه اسلحه ای پیدا نکرد که دلیل حمله  به رستوران اعلام شده بود. مأموران پلیس گفتند برای بازرسی « نمازخانه» آمده بودند.  حقوقدانان به « ار.تی»  گفتند  که چنین  اتاق های دعا می توانند در تضاد با  قوانین جدید  باشند.

مقررات حالت فوق العاده  که در رابطه با عملیات تروریستی  در پاریس  اعلام شد ، هزاران بازرسی  و حمله پلیس را به همراه داشت.  این حملات بدون هر گونه حکم دادگاه انجام می شود.  یکی از  کارمندان عالیرتبه  فرانسه این نوع عملیات را « تجاوز به آزادی شهروندان » نامید.

جوانان عرب  تعریف کردند  که بسیاری از مسلمانان با دیدن ماشین  پلیس   کلاه کاپیشن خود را روی سر می کشند  تا پلیس صورت آنها را نبیند.  به گفته ساکنان محل، آنها از  تعقیب و پیگرد  پلیس می ترسند و  مسلمانان از  اینکه دائم تحت نظر هستند خسته شده اند.

 مردی که خواست  نامش فاش نشود گفت: « پلیس سعی کرد کلاه کاپیشن را از روی سر دوست عربم که  با  برادر  کوچکم  داشت ناهار می خورد  کنار بزند.  او را دستگیر کردند و در توضیح گفتند که حالت فوق العاده  چنین اختیاراتی  به مأموران پلیس می دهد.  تا قبل از عملیات تروریستی مسلمانان را هشت بار بیشتر از  افراد دیگر در خیابان   متوقف می کردند.  ما از این همه بازرسی خسته شدیم.  ما از حومه پاریس هستیم و افرادی را  می شناسیم که  از  عملیات پلیس آسیب دیدند.  مأموران پلیس مثل کابوی  فیلم ها عمل می کنند.  این بشکه باروتی است که یک جرقه کوچک کافیست تا  منفجر شود».

 یاسیر  لائوتی  نماینده  اتحادیه ملی  مبارزه با   «اسلام ترسی» نامه ای به « ار. تی» نشان داد  که پر از تهدیدات  و توهین بود. از این نوع نامه ها ه هر روز به آدرس  انجمن 5 میلیونی  مسلمانان  فرانسه  ارسال می شود.  این نامه ها  برای او هم فرستاده می شوند. ولی او می گوید  این نامه ها کوچکترین  بلایی است که بر سر آنها نازل شده است.

 لائوتی گفت: « در موردی مأموران پلیس  به « جاهای  ممنوعه بدن زنان» دست  زدند.  در مورد دیگر  پس از حمله ناگهانی، بچه  زنی که حامله بود  سقط شد.  دولت بر علیه  اقلیت مسلمان جنگ به راه انداخته است.  اما این وضع نمی تواند تا بی نهایت ادامه یابد.  صدای مسلمانان  درخواهد آمد: « کافیست!  و دست به انتقام خواهند زد»

 دولت انجام اینگونه اقدامات خشن را  برای مبارزه با  زورگویی و ترور  ضروری می داند. اما خیلی ها  نگران آن هستند  که اینگونه اقدامات  تأثیر عکس  داشته باشد  و  کسانی را که غریبه  و بیگانه نامیده می شوند به  مرز  درگیری  بکشاند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала