اعتراض به کشتار شیعیان نیجریه در نماز جمعه این هفته

© Flickr / S MartinВооруженный солдат в Нигерии
Вооруженный солдат в Нигерии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در محکومیت کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه پس از اقامه نماز جمعه این هفته تهران و هشت استان دیگر خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به دنبال حملات وحشیانه و کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه توسط ارتش نیجریه و گروه های تکفیری با صدور اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن این گونه اقدامات تفرقه افکنانه و خائنانه از مردم دعوت کرد تا پس از اقامه نماز جمعه تهران حمایت خود را از شیعیان مظلوم نیجریه اعلام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: این تظاهرات در تهران و هشت مرکز استان کشور شامل شهرهای مشهد، اراک، اردبیل، شیراز، زنجان، همدان، قزوین و بندرعباس برگزار می شود.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این حملات وحشیانه و توهین به علما به ویژه روحانی برجسته و رهبر شیعیان نیجریه، شیخ زکزکی و جسارت به اماکن مقدسه، توطئه جدید غرب با حمایت های همه جانبه رژیم کودک کش آل سعود و به منظور ایجاد اختلاف و درگیری بین اقوام و مذاهب مختلف مسلمانان طراحی شده است.
به گزارش ایرنا در حمله نیروهای ارتش نیجریه در شهر زاریا و به منزل علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزکی رئیس سازمان اسلامی نیجریه که روز یکشنبه انجام شد، ده ها تن به خاک و خون کشیده شده و برخی نیز زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала