سیاستمدار ترک پس از مصاحبه با "راشا تودی" به خیانت به کشور متهم شد

© Fotolia / Chubakoآیا پروژه های آکویو و "جریان ترکیه" لغو خواهد شد؟
آیا پروژه های آکویو و جریان ترکیه لغو خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستانی ترکیه علیه ارن اردم، نماینده پارلمان از طرف حزب جمهوری خواه خلق را به خیانت به کشورمتهم کرده و برای وی پرونده کیفری تشکیل داده و فردا نمایندگان پارلمان ترکیه درباره سلب مصونیت از وی رای گیری خواهند کرد.

به گزارش نشریه صباح، دادستانی آنکارا پس از مصاحبه ارن اردم ، نماینده پارلمان این کشور با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" که در آن گفت داعشی ها در سال 2013 مقدار زیادی گاز سارین از ترکیه دریافت کرده اند، تحقیقات در رابطه با وی را آغاز کرده است. به گفته سیاستمدارترک از این گاز سمی در حملات شیمیایی به دمشق که صدها قربانی داشته، استفاده شده است.
یاداور می شود ارن اردم روز ده دسامبر شواهد و مدارک حاکی از ارسال گاز سارین از ترکیه به سوریه را به پارلمان ترکیه ارائه داد. به گفته این سیاستمدار در سال 2013 دادستانی شهر آدنا ترکیه علیه ده نفر به اتهام ارسال گاز سارین به سوریه پرونده کیفری تشکیل داد اما یک هفته بعد این متهمان را با وجود شواهد و مدارک درباره مقصر بودن آنها آزاد کرد.
نماینده پارلمان ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" اظهار داشت هم در ترکیه و هم در غرب می دانند که چه کسانی در ورای حملات شیمیایی در سوریه در سال 2013 قرار دارند اما بطور بی اساس دولت بشار اسد را به این کار متهم می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала