گزارش و تحلیل

اکثر روس ها از گذار روسیه به سوی سیاست شرقی جدید حمایت می کنند

© Sputnik / Michael Klimentyevاکثر روس ها از گذار روسیه به سوی سیاست شرقی جدید حمایت می کنند
اکثر روس ها از گذار روسیه به سوی سیاست شرقی جدید حمایت می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققین مرکز بررسی افکار عمومی روسیه ، همه پرسی " سیاست جدید شرقی روسیه : نظرات و ارزیابی های روس ها" را برگزار کردند.

این نظرسنجی ، چهاردهم دسامبر در مرکزخبری تاس ارائه شد. در همه پرسی که در ماه اکتبر سال 2015 انجام شده بود ، 1600 نفر بالای 18 سال از 46 منطقه روسیه شرکت داشتند.
به این پرسش که آیا چین ممکن است جای شرکای غربی روسیه را بگیرد ، کشورهای غربی که در نتیجه تحریم ها ارتباطات اقتصادی با آنها ضعیف شده است ، 24 درصد افراد پاسخ دادند که " می شود" ، 50 درصد گفتند که "ممکن است در برخی از موارد این اتفاق بیافتد" و 16 درصد جواب منفی داده و یا به دشواری پاسخی برای این پرسش یافتند.
نظر سنجی مرکز بررسی افکار عمومی روسیه نشان داد که 59 درصد روس ها از سیاست مقامات روسیه در ارتباط با " چرخش روسیه به شرق" حمایت می کنند ، در عین حال 23 درصد معتقدند که باید محتاطانه تر عمل کرد و تنها 5 درصد اطمینان دارند که روسیه باید از ایده توسعه اولیه ارتباطات اقتصادی با کشورهای آسیایی امتناع کند.
نگرانی های اصلی روس ها در ارتباط با " چرخش سیاست روسیه به شرق" قبل از همه با افزایش جریان کالاهای بی کیفیت از کشورهای کرانه اقیانوس آرام (64 درصد شرکت کننده در نظر سنجی) و همچنین سیل مهاجرین از کشورهای کرانه اقیانوس آرام (61 درصد) است. ضمنا 9 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی نگران " چرخش روسیه به سمت شرق" معتقدند که چین از روسیه برای افزایش نفوذ و قدرت خود در جهان بهره می گیرد.
یوگنی تومیخین، مشاور اعزامی سفارت روسیه در چین در گفتگوی ویوئویی از پکن در خصوص نتایج این همه پرسی نظر داد:
تحقیقات اجتماعی ، اهمیت فراوانی دارند نه تنها برای آنکه روحیه ی اجتماعی را درک کنیم. ما باید بیاندیشیم که همه کارها را به طور مشترک انجام دهیم تا این روحیه در جهت مثبت تری تغییر کند. نتیجه گیری تحقیقات بسیار جالب است و من به طور کل آنها را به اشتراک می گذارم. اما می خواستم یک موضوع را خاطر نشان نمایم. بسیاری از همکاران ما هم چینی ها و هم روس ها عادت کرده اند که در خصوص چرخش روسیه به شرق صحبت کنند. شاید این کاملا درست نباشد برای آنکه ارتباطات روسیه و چین و همکاری روسیه با سایر شرکای آسیایی از مدت ها پیش برقرار شده است.
ارتباطات اقتصادی روسیه با کشورهای کرانه اقیانوس آرام به طور فعال گسترده شده و به ایجاد محدوده ی توسعه ی اولیه در خاور دور ، همچنین تصویب قانون مربوط به بندر آزاد در ولادی واستوک در محدوده ای که رژیم ویژه ی حمایت از تجارت وجود دارد، کمک می کند. در سرزمین توسعه ی اولیه استان آمور و در یاکوتیا اولین محدوده ی اقامتی خارجیان (فعلا برای چینی ها) ایجاد شده و تعداد آنها در حال افزایش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала