افشای بازی خطرناک اردوغان

© Screenshot: Russian Center New Yorkاستیون کوئن مورخ و کارشناس سیاسی آمریکا
استیون  کوئن  مورخ و کارشناس سیاسی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات روسیه در سوریه پنتاگون را حیرت زده کرده است.

 به گفته کارشناس سیاسی  آمریکا، اینکه حمله به هواپیمای  جنگی روسیه  احتمالا به دستور   شخص اردوغان، رئیس جمهور ترکیه   بر  فراز خاک سوریه و  نه ترکیه انجام شد  کاملا بدیهی است.

استیون  کوئن  مورخ و کارشناس سیاسی آمریکا در  برنامه  جون باتچِلور  گفت: آمریکا  در  مبارزه با گروه  « دولت اسلامی » نیاز شدیدی به  ائتلاف با  روسیه دارد، اما به جای آن روسیه مورد حملات گوناگون قرار می گیرد.

 از این نقطه نظر  این نوع عملکرد در زمینه  چند رویداد اخیر  آشکار می شود. به گفته کارشناس سیاسس  مثلا  از تصمیم ناتو  برای پذیرفتن  مونته نگرو  به ترکیب ائتلاف  تا مناسبات متشنج  روسیه با ترکیه.

 کوئن متذکر شد که حوادث اخیر در پاریس  ثبوتی بر  ضرورت اقدامات مشترک  کشورهای غرب  و روسیه بر علیه «داعش»  است اما  به گفته وی، غرب فقط  زمانی که دیگر دیر شده است این موضوع را درک می کند.  تحلیلگران معتقدند  که حتی پس از  حوادث پاریس  افرادی که  مخالف ائتلاف با روسیه  در مبارزه با «داعش» هستند   « خطر بزرگ» را درک نمی کنند.

به عقیده کوئن، عملیات روسیه در سوریه پنتاگن را حیرت زده کرده است: در آمریکا  باور نمی کردند که روسیه  قادر به انجام چنین کاری باشد.  هم اکنون روسیه نه فقط  ار  منافع ملی خود دفاع می کند  بلکه به جهانیان نشان می دهد  که دوباره وارد « صحنه» شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала