گزارش و تحلیل

پوتین به خانه ی ایتالیایی ها رفت

© Sputnik / Sergei Guneevپوتین به خانه ی ایتالیایی ها رفت
پوتین به خانه ی ایتالیایی ها رفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین نقش اول را اینبار به زبان ایتالیایی بازی می کند.

روز دوشنبه هفتم دسامبر در کانال Rete 4 فیلم مستندی در مورد رئیس جمهور روسیه تولید کانال روسیا —1 پخش کردند.
نمایش اول آن در رم و با حضور سفیر روسیه در ایتالیا آقای سرگی رازوف و فیدله کونفالونیری رئیس کنسرن " مدیست" برگزار شد. در این فیلم نود دقیقه ای مراحل ریاست جمهوری پوتین از سال 1999 تا بحران سوریه نمایش داده می شود. بحث های مربوط به لحظات بسیار دشوار و متناقض زندگی سیاسی رئیس جمهور چون جنگ چچن، تراژدی خدمه زیر دریایی کورسک و حملات تروریستی در تئاتر دوبروکا که خود پوتین آنرا " سخت ترین لحظه ی تاریخ سیاسی خود " نامید.
علی رغم اینکه خبرگزاری های کشور نگاه منتقدانه ای نسبت به رئیس جمهور روسیه دارند در بین شهروندان معمولی ایتالیا پوتین بسیار محبوب است. این فیلم پاسخگوی توجه و علاقه ی فراوان کسانی است که می پرسند " پوتین کیست" و آن کسانی که او را تحسین کرده اما می خواهند او را به عنوان یک انسان بشناسند نه به عنوان یک سیاست مدار.
بخش اصلی فیلم مصاحبه ی پوتین در سالن کرملین است که توسط افراد نزدیک به رئیس جمهور تهیه شده است. همچنین پوتین را به عنوان ورزشکار، جودوکار نشان داده و فیلم مسابقه ی هاکی با حضور وی هم هست ، پیانو نوازی او و وقتی که به زبان های خارجی مطالعه می کند. تصویری مستند ، جالب و کامل است.
پوتین در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری ، شخصیتی مرکزی در عرصه ی جهانی است و" مشیت الهی این نقش را به او واگذار کرده است" ، الساندرو بانفی ، خبرنگاری که همراه با تهیه کنندگی کارلو گورلا فیلم " پرزیدنت" را به زبان ایتالیایی آماده کرده است در مصاحبه ای با اسپوتنیک ایتالیا گفت:
"برای ما جالب بود که خلاصه ای از نتیجه گیری ریاست جمهوری پوتین از فاصله ای نزدیک و از نقطه نظر او بدست آوریم. اکنون توجه ویژه ای به شخصیت او در عرصه ی بین المللی به وجود آمده است و برای آنکه مردم یک پرسش را هر روز مطرح نکنند اینکه " پوتین کیست" باید دقیقا نتایج این 16 سال او را به نمایش گذاشت. فکر می کنم که این فیلم برای بینندگان بسیار جالب باشد. "
الساندرو بانفی بیان می دارد که امروز اروپا تقسیم شده است ، مردم تصور می کنند که رهبر غرب اغلب امکانات خود را از دست می دهد بنابراین سختی ، استحکام، جملات واضح و روشن و موضع دقیق پوتین را تحسین می کنند. وقتی گذار از سیستم تک قطبی به چند قطبی در جهان صورت می گیرد به رهبری قوی نیازمند است که این گذار را اجرا کند. پوتین به جهان امیدواری می دهد به ویژه به آن کشورهایی که قدرت کمتری دارند و او می تواند سیستم چند قطبی را شکل دهد. الساندرو بانفی ، یکی از سازندگان فیلم مربوط به ولادیمیر پوتین به زبان ایتالیایی در مصاحبه ای با اسپوتنیک ایتالیا تاکید کرد: این امر برای همه با نام آزادی و دموکراسی لازم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала