شیرین عبادی: اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران غلط است

© Flickr / russaviaShirin Ebadi
Shirin Ebadi - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل سال 2003 و حقوق دان و مدافع حقوق بشر ایرانی در کصاحبه با خبرگزاری روسی "ریانووستی" اعلام کرد غرب تحریم ها را به غلط به عنوان اهرم اعمال فشار بر مقامات ایران انتخاب کرده تا آنها از برنامه هسته ای دست بردارند و لازم بود برای این کار از فشار سیاسی استفاده شود.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دو هفته قبل آغاز دمونتاژ سانتریفیوژ ها در چهارچوب توافقات حاصله در وین درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی (برجام) را اعلام کرد.
شیرین عبادی دلیل اجرای توافق هسته ای را فشار اقصادی بر ایرانیان نامید اما گفت همواره مخالف اعمال تحریم های اقتصادی علیه تهران بوده چون این تحریم های باعث فقیرترشدن مردم ایران و ثروتمند شدن افراد نزدیک به حاکمیت جمهوری اسلامی می شود. برنده جایزه نوبل بر ضرورت اعمال تحریمات سیاسی علیه تهران تاکید کرد.
خانم شیرین عبادی افزود به عنوان نمونه می توان تحریماتی علیه رسانه های گروهی دولتی ایران اعمال کرد که برنامه های خود را طریق ماهواره های اروپایی به زبان های انگلیسی، اسپانیایی ، عربی و غیره پخش می کنند چون چنین تحریم های دولت و نه ملت ایران را تضعیف خواهند کرد.
برنده ایرانی جایزه صلح نوبل ابراز امیدواری کرد مقامات ایران توافق های هسته ای حاصله با گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) را رعایت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала