سیاستمدار آلمانی: تا موقعی که اردوغان پدرخوانده تروریست ها باشد، نباید با وی سروکار داشت

© AP Photo / Francois Moriاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم سارا واگن کنشت، نماینده حزب چپ آلمان اعلام کرد برای حل و فصل درگیری سوریه باید بر رجب طیب اردوغان فشار وارد شود تا وی حمایت از شبه نظامیان را قطع کرده و مرز ترکیه را به روی آنها ببندد. به گفته وی، هر گونه معامله با اردوغان تا موقعی که وی دارای نقش پدرخوانده تروریست ها باشد، بی معنا خواهد بود.

واگن کنشت در مصاحبه با نشریه آلمانی Der Spiegel ابراز عقیده کرد در حال حاضر مهم ترین نکته بستن راه های رساندن شبه نظانیان تازه نفس ، اسلحه و پول به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) است اما اکنون کمک مقامات ترکیه به این گروه ادامه دارد. نماینده حزب چپ آلمان اظهار داشت:" باید بر اردوغان فشار وارد شود تا وی حمایت از شبه نظامیان را قطع کرده و مرز ترکیه را به روی آنها ببندد" و افزود این نکته در مورد عربستان سعودی نیز صدق می کند چون خانوان های ثرومتمند سعوی به کمک های سخاوتمندانه خود به داعش ادامه می دهند.

ترکیه – حامی تروریسم - اسپوتنیک ایران
ترکیه – حامی تروریسم
 سیاستمدارآلمانی خاطرنشان ساخت قطع را ه های رسیدن پول به داعش باعث خواهد شذ ارتش های کشور های علاقمند بتوانند اراضی تحت تصرف را آزاد کنند اما بمباران های هوایی توسط کشور های غربی به نفع تروریست ها خواهد بود چون "تلفاتی در بین افراد غیر نظامی ببار آورده و احساس نفرت را در بین مردم به وجود می آورد". خانم سارا واگن کنشت اضافه کرد علاوه بر این امریکا بیشتر خواستار سرنگونی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است تا پیروزی بر داعش. سیاستمدارآلمانی خاطرنشان ساخت امریکایی ها سالها اوضاع در سوریه را متشنج کرده و در ابتدا از حتی داعش حمایت می کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала