گروشکو: هیچ کشوری حق ندارد اقدامی همچون حمله ترکیه به سوخو24 بکند

© Sputnik / Grigory SysoevЗаместитель министра иностранных дел РФ Александр Грушко
Заместитель министра иностранных дел РФ Александр Грушко - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکساندر گروشکو، نماینده دائم فدراسیون روسیه در ناتو اعلام کرد هیچ کشوری حق ندارد اقدامی همچون حمله ترکیه به هواپیمای روسی سوخو24 انجام دهد.

گروشکو در کنفرانس ویدئویی مسکو-بروکسل که توسط خبرگزاری "ریا نووستی" برگزار شد، با اشاره به این که هواپیمای روسیه هیچ تهدیدی برای ترکیه نبود، اظهار داشت: "متاسفانه ناتو در نخستین جلسه خود پس از این حادثه، ارزیابی اصولی و واقع گرایانه ای از اقدام جنایتکارانه ترکیه مطرح نکرده است و البته ما به خاطر این موضوع بسیار متاسف هستیم. اقداماتی که علیه هواپیمای ما انجام شده، غیر قابل توجیه بود و هیچ کشوری حق چنین اقداماتی را ندارد".
وی افزود: "هواپیمای ما در حریم هوایی سوریه بود و برای همه روشن بود ترکیه را به هیچ وجه با تهدیدی مواجه نکرده بود. در این شرایط هیچ کس حق ندارد دستور حمله را بدهد".

بمب افکن تهاجمی سوخو-24 ام - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
بمب افکن تهاجمی "سوخو-24 ام"
 هواپیمای بمب افکن سوخو24 روسیه 24 نوامبر توسط دو فروند جنگنده ترکی ف-16 بر فراز سوریه سرنگون شد و در چهار کیلومتری مرز ترکیه به زمین افتاد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه این حادثه را "خنجر زدن از پشت" از سوی همدستان تروریست ها نامید. ترکیه می گوید هواپیمای روسی پس از ورود به حریم هوایی این کشور سرنگون شده بود. با این حال ستاد مشترک ارتش روسیه با استناد به اطلاعات به دست آمده از پدافند هوایی سوریه اعلام کرد این هواپیما از مرز هوایی ترکیه عبور نکرده بود و بررسی های پنتاگون نیز گواهی از این امر می دهد. اولگ پاشکوف، یکی از خلبانان هواپیمای سرنگون شده حین فرود با چتر مورد اصابت رگبار گلوله های تروریست ها قرار گرفت و کشته شد. کونستانتین موراختین، خلبان نجات یافته به روزنامه نگاران گفت هواپیما وارد حریم هوایی ترکیه نشده بود و طرف ترکیه هیچ هشداری به هواپیما نداده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала