کشتار مردم در کالیفرنیا

© REUTERS / HANDOUTPolice armored cars close in on a suspect vehicle following a shooting incident in San Bernardino.
Police armored cars close in on a suspect vehicle following a shooting incident in San Bernardino. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز چهارشنبه در نتیجه تیراندازی در بخش سان برناندو واقع در جنوب ایالت کالیفرنیا آمریکا 14 نفر کشته و 17 نفر زخمی شدند که حال ده نفر از مجروحان وخیم است.
حدود 30 نفر نیز که در گروگان بودند، نجات داده شدند.
حمله به مردم حدود ساعت 11 صبح به وقت محلی ساختمان مرکز اجتماعی Inland Regional Center رخ داد که دفاتر سازمان های کمک رسان به کودکان استثنائی در آنجا قرار دارد.
پلیس محل حادثه را محاصره کرد و دهها آمبولانس و  ماشین آتش نشانی در آنجا مستقر شدند.   پیشتر پلیس در یکی از طبقه های ساختمان مرکز اجتماعی شیئی مشکوکی شبیه بمب را کشف کرده بود و به این خاطر ربات مخصوص از کار انداختن بمب را به ساختمان آوردند.
به گزارش رسانه های گروهی مهاجمان توانستند با یک جیپ سیاه رنگ متواری شوند. به گزارش  NBC News، دیرتر دو نفر از مهاجمان (یک مرد و یک زن)  در جریان تبادل آتش با ماموران پلیس کشته شدند. 
مهاجمان هنگام برگزاری مجلس جشنی به مناسبت عید قریب الوقوع کریسمس به سوی مردم آتش گشودند.
NBC News اعلام کرد نام یکی از مهاجمان سعید فاروق و مهاجم دوم احتمالا برادر وی بود. نام زن مهاجم که در جریان تبادل آتش با پلیس کشته شد، هنوز اعلام نشده است.
پدر سعید فاروق اعلام کرد درباره این حادثه هیچ خبری نداشته و گفت پسرش "مسلمان بسیار متدینی" بوده است.
در این میان شورای روابط آمریکا و اسلام (CAIR) اعلام کرد به زودی بیانیه ای درباره محکومیت کشتار مردم در بخش سان برناندو صادر می نماید. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала