اعطای وام به دانش‌آموزان شین‌آبادی از سوی سازمان بهزیستی

© Flickr / Blondinrikard Fröbergاعطای وام به دانش‌آموزان شین‌آبادی از سوی سازمان بهزیستی
اعطای وام به دانش‌آموزان شین‌آبادی از سوی سازمان بهزیستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره کمک‌های این سازمان به دانش‌آموزان شین آبادی توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل ازایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران در نوشهر با اشاره به حادثه تاسف بار آتش‌سوزی 15 آذر سال 91 در روستای شین‌آباد پیرانشهر اظهار کرد: بر اثر آتش‌سوزی بخاری نفتی، 28 دانش‌آموز دختر دچار عارضه سوختگی شدند که دو نفر بر اثر شدت جراحات جان باختند.
وی با اشاره به سوختگی شدید ۲۶ نفر از این دانش‌آموزان افزود: سوختگی 13نفر از آنان بسیار شدید بود، به‌شکلی که صورت آنان دچار تغییرات ناشی از سوختگی شد و ۹ نفر دچار سوختگی متوسط، یک نفر دچار سوختگی خفیف و سه نفر دچار سوختگی سطحی شدند.
رئیس سازمان بهزیستی از اعطای وام 30 میلیون تومانی به ۱۳ دانش‌آموز دچار سوختگی شدید خبر داد و تصریح کرد: برای ۹ نفر با سوختگی متوسط ۲۰ میلیون تومان، برای یک نفر دچار سوختگی خفیف ۱۲ میلیون تومان و برای سه نفر با سوختگی سطحی نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض اعطاء شد تا اندکی از بار مشکلات آنان کاهش یابد.
محسنی تاکید کرد: تمام سعی ما بر این است تا وضعیت ظاهری دانش‌آموزان به حالت عادی برگردد و عوارض ناشی از سوختگی، افسردگی‌ها و فشارهای روحی و روانی آنان تا حدودی کاهش یابد.
وی در ادامه ابراز کرد: سازمان بهزیستی جهت کم کردن آسیب‌های ناشی از این حادثه سعی دارد تا نسبت به ادامه درمان این دانش‌آموزان با توجه به پیشرفت علم فیزیکی و جراحی‌ها اقداماتی را جهت بازگرداندن آنان به وضعیت عادی انجام دهد.
رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: این دانش‌آموزان باید بدانند که دولت تدبیر و امید به فکرشان است و برای هریک از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دفترچه حساب پس‌انداز با بهره بانکی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان باز شد و تا رسیدن آنان به سن قانونی قابل برداشت نیست و بعد از آن می توانند برداشت کنند.
محسنی از اقدامات دیگر همچون بیمه عمر و سرمایه برای دانش‌آموزان حادثه‌دیده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این افراد از نظر روحی و روانی و تحصیلی دچار مشکل شده و انگیزه و شادابی آنها به تقلیل رفته است، بنابراین اعزام تیم‌های مشاوره جهت مشاوره‌های روان‌پزشکی آنان برای ارتقای روحیه آنان در دستور کار قرار دارد و برای دانش‌آموزانی که غیر از صورت دچار سوختگی در دیگر نقاط بدن شدند نیز وسایل فیزیوتراپی مخصوص برای بازتوانی و توانمندسازی آنان اختصاص یافته است.

وی در پایان متذکر شد: هرهزینه‌ای که برای بازگرداندن این دانش‌آموزان به وضعیت نخست لازم باشد، انجام خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала