اسد: اردوغان می خواهد با هر کاری که شده از هر موفقیتی در سوریه جلوگیری کند

© REUTERS / Reuters TV courtesy of Czech TelevisionИнтервью президента Сирии Башара Асада в Дамаске
Интервью президента Сирии Башара Асада в Дамаске - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با تلویزیون جمهوری چک درباره مبارزه با نیروهای تروریستی در خاک کشور خود سخن گفت. وی خاطرنشان ساخت پس از آغاز عملیات هوایی روسیه علیه تروریست ها، اوضاع بطور محسوس تغییر کرده و تروریست ها به عقب نشینی رو آورده اند.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی" ، رهبر سوریه ضمن صحبت درباره سرنگونی هواپیمای روسی توسط نیروی هوایی ترکیه گفت این حادثه منافع واقعی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را نشان داد و ممکن است باعث پایان حضور وی در صحنه سیاست شود. بشار اسد افزود:"وی می خواهد با هر کاری که شده از هر گونه موفقیتی در سوریه جلوگیری کند و به این دلیل چنین کاری را انجام داد".
رهبر سوریه خاطرنشان کرد حادثه سرنگونی هواپیمای روسی توازن قوا را تغییر نداده و مبارزه با تروریسم ادامه خواهد یافت. وی اضافه کرد:" حمایت روسیه شدید تر شده و فکر نمی کنم که در این زمینه راه به عقب وجود داشته باشد".

ترکیه از پشت به روسیه خنجر زد - اسپوتنیک ایران
ترکیه از پشت به روسیه خنجر زد
 بشار اسد تاکید کرد برای پیروزی بر تروریسم باید کانال های کمک رسانی مالی مفسده جویان به آنرا مسدود کرد. وی خاطرنشان ساخت پول و نفرات تازه نفس بیشتر از طریق خاک ترکیه و با کمک عربستان سعودی و قطر در اختیار گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) و دیگر گروه های تروریستی قرار می گیرند.
بشار اسد پیروزی بر تروریسم و حفظ دولت سکولار در سوریه را از جمله اهداف اصلی کشورش نامید. وی افزود سوریه به اصلاحات سیاسی به نفع خود سوری ها و طبق علایق آنها نیازدارد. رئیس جمهور سوریه بار دیگر تاکید کرد اگر خود سوری ها تصمیم بگیرند آماده کنار رفتن از رهبری است.
بشار اسد خاطرنشان کرد که فقط هنگامی صلح در سوریه حکمفرما خواهد شد که امریکا و متحدانش از حمایت از تروریسم دست بردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала