نظرسنجی: امریکایی ها به دولت خود اعتماد ندارند

© AP Photo / Tim Irelandنظرسنجی: امریکایی ها به دولت خود اعتماد ندارند
نظرسنجی: امریکایی ها به دولت خود اعتماد ندارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظرسنجی های انجام گرفته توسط مرکز جامعه شناسی پلیو در بین 6 هزار شهروند امریکایی حاکی از این است که امریکایی ها به دولت خود اعتماد و نظر خوبی ندارند.

تحقیقات نشان می دهند که فقط 19% از افراد حاضر در نظرسنجی ها همیشه و یا بیشتر اوقات به سخنان دولت اعتماد دارند. 29% نیز معتقدند که دولت های فدرال برنامه های اجتماعی و اقتصادی خود را با موفقیت به اجرا درمی آورند. در عین حال 55% افراد حاضر در نظرسنجی ها می گویند که «شهروندان معمولی امریکا» بهتر از مقامات می توانند اوضاع را کنترل کنند.
نظرسنجی ها نشان می دهند که شهروندان ایالات متحده امریکا نظر خوبی نیز نسبت به دولت ندارند و این در حالی است که دولت امریکا نه تنها از قوه های مجریه و قانونگذاری تشکیل شده،بلکه تا حد زیادی به قدرت احزاب نیز وابسته است. جمهوری خواهان مایل به پایین آمدن قدرت عملکرد وزارتخانه های فدرال و ارگان های مرتبط هستند، اما دموکراتها به عکس معتقد هستند که نهادهای دولتی همچون سابق باید نقش مهمی در تصمیم گیری برای مسایل سیاست داخلی داشته باشند.
با این حال، هر دو گروه موافق این هستند که دولت مرکزی باید دایما به مشکلات اعم از مسایل امنیت ملی و یا مبارزه با تروریسم، پیشگیری از حوادث ناگوار طبیعی و توسعه زیرساخت ها، کنترل کیفیت محصولات و داروها رسیدگی کند. بیشتر جمهوری خواهان و دموکرات ها نیز معتقد هستند که دولت نقش مهمی در حل مشکلات مهاجران و پناهندگان دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала