افزایش محبوبیت پوتین در جهان

© AFP 2023 / Andrej Isakovicپلاکارد پوتین در بلگراد
پلاکارد پوتین در بلگراد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین «مرد آلفا» ست.

مطابق با نتایج همه پرسی اجتماعی  که توسط  نشریه اینترنتی صربستان  « New Serbian political thought»  انجام شد شهروندان صربستان  اعتماد بیشتری به  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دارند  تا  الکساندر  ویچیچ  نخست وزیر صربستان.

در این نظر سنجی 36,1%  از ولادیمیر پوتین حمایت کردند  و 34,6% شهروندان  به  نخست وزیر خود ابراز اعتماد کردند.

آنچه به  سیاستمداران خارجی مربوط می شود  آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با (7,3%) در جای دوم فهرست رتبه بندی  قرار گرفت و آلکسیس  سیپراس، نخست وزیر یونان و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا فاصله زیادی با او دارند.

در پاسخ به این سوال که آیا از اتحاد صربستان و روسیه حمایت می کنید، 68,2 درصد پرسش شدگان جواب مثبت دادند  و 18,9 رأی مخالف و 12,9 از دادن رأی خودداری ورزیدند.

در پاسخ به این سوال که « اگر  مجبور به این انتخاب شوید که صربستان  با کدام کشور باید اتحاد  سیاسی — اقتصادی تشکیل بدهد» 35,7 درصد  از روسیه نام بردند. (34,7%), اعلام بیطرفی کردند و (21,1%) اتحاد با اتحادیه اروپا را  برگزیدند.

جورجه وکادینوویچ  Djordje Vukadinovic، سردبیر  نشریه فوق الذکر به روزنامه «  بلیتس» چاپ بلگراد  گفت که علت  محبوبیت پوتین  در صربستان آن است که شهروندان صرب روسیه را دوست  و مدافع سنتی خود می دانند.  بعلاوه آنها پوتین را  به عنوان سیاستمدار قاطع  و  مدبری می دانند که از حل مسائل برمی آید.

جامعه شناس Neven Cveticanin در مقاله منتشره « بلیتس» پوتین را  « کلینت ایستوود سیاسی»  لقب داد:  خونسرد ، قاطع و متین و خوددار…

پوتین به خاطر قدرت و جذبه خود  مردم را جذب  می کند.  سبک زندگی  و شخصیت او  خاص است که بدون وابستگی به نزدیک بودن با او و یا برخورداری از دیدگاه های طرفدار روسیه  برای مردم جالب  است.  از نقطه نظر  پسیکولوژی،  مردان خود را با  او مقایسه می کنند-  او «مرد آلفا» ست.  زنان از اینگونه مردان خوششان می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала