به یاد آنا گرمان

© Sputnik / Ribakovآنا گرمان خواننده لهستانی
آنا گرمان  خواننده لهستانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با وجود هر نوع مشکلی باید لبخند زد.

پنجاه و پنج سال پیش  اولین هنرنمایی  آنا گرمان  در  سالن نمایش « کالامبور» در  وروتسلاو  برگزار شد.  در آن روز  کنسرت نهایی  دومین کنکور  بین المللی  خوانندگان غیر حرفه ای در بین جوانان —   « بهترین  اجرای ترانه های  او» —  در مسکو برگزار گشت.  ترانه ها به دو زبان روسی و  لهستانی اجرا شدند که در زمان خود برای آنا گرمان ساخته شده بودند —  ترانه « سرنوشت انسان» ، « ما پژواک طولانی یکدیگر هستیم»  و «  عشق  آرام»… کف زدن های ممتد،  دسته های گل،  لبخند  و  آرزوهای متقابل  موفقیت در این کنسرت زیاد شنیده شد!

آلدونا  میخالیاک  رئیس  اتحادیه  زنان لهستان  در مصاحبه با ایرینا  چایکو در باره سازماندهی این کنسرت تعریف کرد: این ابتکار از طرف  سازمان ما مطرح شد. پس از پخش  سریال تلویزیونی در باره  آنا گرمان در  روسیه و لهستان  این ایده شکل گرفت.  این سریال  خاطره خواننده ای را برای بینندگان  زنده کرد که در هر دو کشور  زندگی کرده بود.  می توان گفت هنر او تا حدودی باعث اتحاد  روسیه و  لهستان شد.  فکر کردم باید  کنسرتی به یاد آنا گرمان با شرکت  خوانندگان جوان با استعداد  لهستان و روسیه  تهیه ببینیم.  این ایده در سال 2013 میلادی مطرح شد که مورد حمایت همکارانم از  اتحادیه زنان  فدراسیون روسیه قرار گرفت.  تصمیم گرفتیم کنسرت نهایی  در  پایتخت های روسیه و لهستان برگزار شود. در سال 2014 میلادی ورشو از  فینالیست های  کنکورهای ملی  اولین  فستیوال بین المللی  خاطره آنا گرمان  پذیرایی کرد.  و حالا این دیدار در مسکو  انجام شد.  در این  کنکور خوانندگان جوان غیر حرفه ای از سن 18 تا 28  سال  شرکت داشتند —  کسانی که واقعا آنا گرمان را دوست دارند.

مالگوژات ناکونِچنایا 22 ساله یکی از شرکت کنندگان  فستیوال موزیکال  از گدانسک  در این خصوص گفت:  سال گذشته  در ورشو  در کنکور  بین المللی با اجرای ترانه « اوریدیکای رقصان» جای اول را برنده شدم و در مسکو  ترانه « باغ ها یکبار در سال شکوفه می کنند» را  به زبان روسی اجرا کردم.  مادرم معلم زبان روسی  مدرسه است و در خانه به زبان روسی هم حرف می زنیم. از اینرو  تمرین خوبی دارم! آنا گرمان انسانی با قلبی بزرگ بود که صدایش پژواک آن بود.  او در باره  معجزه ها و فراز و نشیب عشق آواز می خواند و معتقد بود با وجود هر نوع مشکلی  باید لبخند زد.  ترانه های او همیشه در  قلب شنوندگان  جایی برای خود پیدا می کرد.

 لف لِشِنکو  آرتیست مردمی  روسیه که شخصا با آنا گرمان آشنا بود  در  مصاحبه با « سپوتنیک» گفت: من  و آنا  برنامه های مشترک زیادی اجرا کردیم، به عنوان مثال،  ترانه « پژواک عشق» را با هم ضبط کردیم. در فستیوال ترانه  در  « زلیونی گور»  و « سوپوت» ، سفرهای هنری  در لهستان  و روسیه با هم ملاقات کردیم. در باره  هنر موزیکال آنا می توان بگویم که  گرمان به بهترین شکل برنامه های کنسرتی خود را تنظیم می کرد و ترانه اتفاقی در بین آنها نبود.  خوشحالم که خوانندگان جوان لهستان و روسیه با چنین لطافتی نسبت به آثار آنا گرمان  برخورد می کنند. از سال جاری جوانان بلاروسی نیز به آنها می پیوندند. احتمالا ترکیب فستیوال  در آینده گسترش خواهد یافت…به نظر من  صدای آنا گرمان آسمانی بود، گوییی  هدیه آسمانی  به ما اعطا شده بود!  آنا که مهندس  زمین شناس بود  نیازی به  کار با معلم آواز نداشت تا صدایش  را تمرین بدهد.  طبیعت چنین هدیه ای به او ارزانی کرده بود  که  موردی کمیاب است!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала