رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران با رئیس مجلس تاجیکستان دیدار کرد

© Sputnik / Андрей Стенин /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران با رئیس مجلس تاجیکستان دیدار کرد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران با رئیس مجلس تاجیکستان دیدار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در دیدار آقای بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با آقای عبیداله یف رئیس مجلس تاجیکستان همکاری های پارلمانی ، سیاسی و امنیتی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار به تحولات منطقه بویژه تهدید های ناشی از ورود شبکه های تروریستی به منطقه آسیای میانه اشاره و اظهار داشت همکاری های منطقه ای بویژه تبادل اطلاعات بین دو کشور برای مقابله با گروه های تروریستی دارای اهمیت اساسی است.
وی روابط تاجیکستان با ایران را بسیار دوستانه و مبتنی بر تامین منافع متقابل ارزیابی کرد و مرتبط دانستن داعش و سایرگروه های تروریستی به دین مبین اسلام را اشتباهی راهبردی خواند و گفت که اسلام مظهر تحمل ، برادری و برابری است.
آقای بروجردی نیز در این دیدار به تشریح سیاست های ایران در مقابله با تروریسم و افراط گرایی پرداخت و تبادل نظر و رایزنی با کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان را در این مورد مفید و موثر ارزیابی کرد. ایشان روابط دو جانبه ایران و تاجیکستان را دوستانه و مبتنی بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی مشترک دانست و ابراز امیدواری نمود همکاریهای دو کشور در همه عرصه ها بیش از گذشته گسترش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала