راه اندازی مدرسه ملی سینمای ایران در آفریقای جنوبی

© Fotolia / Peych_pراه اندازی مدرسه ملی سینمای ایران در آفریقای جنوبی
راه اندازی مدرسه ملی سینمای ایران در آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با «مابودا فاسی» معاون وزیر فرهنگ و هنر آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل ازتسنیم، در ابتدای جلسه حجت الله ایوبی به تشریح ساختار سازمان سینمایی، موسسات تابعه، ماموریت‌های هر کدام و نیز وضعیت تولید و اکران سینمای ایران پرداخت.
«مابودا فاسی» نیز پس از آشنایی کلی با ساختار موسسات تابعه سازمان سینمایی، خواستار استفاده عملی از تجربیات انجمن سینمای جوانان ایران در گسترش آموزش سینما به جوانان در نقاط مختلف کشور متبوع خودش شد که این درخواست با تایید و حمایت رئیس سازمان سینمایی ایران مبنی بر آغاز همکاری‌ها در آینده نزدیک برای آموزش جوانان آفریقای جنوبی مواجه شد.
پس از توضیحات ایوبی، خانم «مابودا فاسی» نیز ضمن اشاره به متن تفاهم نامه‌ای که در آینده نزدیک توسط روسای جمهوری دو کشور امضا و منعقد خواهند شد، پیشنهاد کرد که با توجه به اهمیت سینمای ایران در میان سایر کشور‌ها، همکاری‌های دو جانبه در این تفاهم نامه مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.
در ادامه جلسه، در خصوص جشنواره‌ها و تبادل آثار سینمایی دو کشور، «مابودا فاسی» با دعوت از رئیس سازمان سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم آفریقای جنوبی درخواست کرد تا مجموعه مفصلی از کارگاه‌های آموزشی توسط استادان و سینماگران مطرح ایرانی طی روزهای جشنواره برنامه ریزی و برگزار شود.
«مابودا فاسی» با استقبال از طرح راه اندازی مدرسه ملی سینمای ایران ابراز امیدواری کرد که در گام‌های بعدی آموزش سینما به جوانان آفریقای جنوبی امکان تاسیس چنین مدرسه‌ای فراهم شود.
در ادامه جلسه، با اشاره به ساخت مستند «نلسون ماندلا» توسط مستندساز ایرانی، معاون وزیر فرهنگ و هنر آفریقای جنوبی قول مساعد داد تا نسبت به همکاری در تکمیل این مستند تسهیلات بیشتری در اختیار گروه مستندساز ایرانی قرار گیرد.
در این جلسه همچنین، علاوه بر حجت الله ایوبی و مابودا فاسی، لوییس گراهام مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت فرهنگ، «پی‌تر بلن گو» سخنگوی معاون وزیر، «نوماندو خاسمنی» دستیار معاون وزیر آفریقای جنوبی، آرش امینی مدیرکل امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین الملل سازمان سینمایی و «علی اصغر رضایی» کار‌شناس فرهنگی آفریقای جنوبی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала