داعش قوی تر از آن بود که پنتاگون تصور می کرد

© Photo / Rudi Rietداعش قوی تر از آن بود که پنتاگون تصور می کرد
داعش قوی تر از آن بود که پنتاگون تصور می کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در واشینگتن جنجال و رسوایی سیاسی رخ داده است. خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز، اطلاعات محرمانه ای را در اینباره منتشر کردند که وزارت دفاع امریکا در گزارش خود در سال 2014 بطورعمدی اطلاعات مربوط به قدرت واقعی گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) را پنهان نموده است.

به گزارش نیویورک تایمز اکنون تحقیقات داخلی در پنتاگون درباره تعدادی مواردی جریان دارد که این نهاد، کاخ سفید را گمراه کرده است. چه کسانی برای چه واقعیات را تحریف کرده اند؟

آمریکا با وجود مخالفتش با  داعش در حرف ، رفتارش شبیه شعبده بازان است - اسپوتنیک ایران
آمریکا با وجود مخالفتش با داعش در حرف، رفتارش شبیه شعبده بازان است
 اطلاعاتی درباره جریان این تحقیقات در پنتاگون به دست نیویورک تایمز افتاده است. بر اساس آنها، یک سال قبل فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در گزارش محرمانه خود قدرت واقعی داعش را بطور عمدی پنهان کرد تا اشتباهات مستشاران آمریکایی را پنهان کند چون شاگردان آنها در عراق در نبردها با اسلام گرایان فرار را بر قرار ترجیح داده بودند. در این گزارش به جای اینکه درباره فرار یگان های ارتش عراق ذکر شود از تغییر محل استقرار آنها صحبت شده بود.
در جریان تحقیقات از جمله مکاتبات موجود در رایانه های کاری سرلشکر استفان گروف و گرگوی ریکمن، معاون وی ضبط شده و اکنون این رسوایی به سطح کنگره آمریکا نیز رسیده است. دیوید کونس، رئیس کمیته امور اطلاعاتی در مجلس نمایندگان کنگره قول داده حقیقت را کشف کند. وی معتقد است گزارش های غلط سرلشگر گروف و معاونش باعث گمراهی مقامات کاخ سفید درباره میزان واقعی قدرت داعش شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала