ولادیمیر پوتین به تشریح استراتژی ملی انرژی روسیه پرداخت

© Sputnik / Aleksei Druzhininولادیمیر پوتین به تشریح استراتژی ملی انرژی روسیه پرداخت
ولادیمیر پوتین به تشریح استراتژی ملی انرژی روسیه پرداخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه سرمایه گذاری زیادی در زمینه اکتشاف، پالایش و حمل و نقل این انرژی انجام داده و سهم به سزایی در امنیت ارایه آن دارد و می خواهد تولید خود را به 855 میلیارد متر مکعب افزایش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا، لادیمیر پوتین عصر دوشنبه در سومین مجمع کشورهای صادر کننده گاز که در سالن اجلاس سران تهران در حال برگزاری است، افزود: کشورهای عضو این مجمع 79 درصد گاز کل جهان را تولید می کنند و نیمی از تجارت این انرژی را به عهده دارند.
پوتین گفت: ما به خوبی درک می کنیم که تکنولوژی های جدید ساختارهای بازار گاز را تغییر می دهد و متدهای جدیدی برای فروش و تجارت این کالا به وجود آمده است.
وی افزود: ما در سال گذشته در سنت پترزبورگ بورسی گازی را افتتاح کردیم که به خرید و فروش گاز می پردازیم و در صدد هستیم تا سالانه 35 میلیارد متر مکعب گاز یعنی هشت درصد کل فروش گازمان را از این بورس به فروش برسانیم.
رئیس جمهوری روسیه اضافه کرد: لازم است به این مساله اشاره کنم که در راستای جلب سرمایه گذاری به هیچ وجه نباید از تجربه ای که در گذشته داشتیم، صرف نظر کنیم. درقراردادهای درازمدت خرید فروش که بین کشورها وجود داشته است و این مساله باعث شده هم بستگی بین کشورها به وجود بیاید.
پوتین با اشاره به تدوین پروژه استراتژی ملی انرژی روسیه برای سال 2025، گفت: در این استراتژی افزایش چشمگیری برای تولید گاز در نظر گرفتیم و ما برای 2035، 855 میلیارد متر مکعب گاز تولید خواهیم کرد.
وی همچنین افزود: با همکاران و شرکایمان در اتحادیه اروپا در نظر داریم کارهای زیرساختی زیادی انجام دهیم، با ترکیه هم در حال بررسی مسیر جنوب هستیم و همچنین درصدد هستیم به سمت شرق هم صادرات داشته باشیم.
رییس جمهوری روسیه ادامه داد: کاربسیار مثبتی را با شرکای آسیایی، چین و سایر شرکا داریم و در نظر داریم که فروشمان به آسیا را تا 128 میلیارد متر مکعب افزایش دهیم.
پوتین همچنین از برنامه روسیه برای فروش گاز فشرده یا ال.ان. جی تا 60 میلون تن خبر داد و افزود: این یعنی تا 13 درصد حجم کل بازار این محصول؛ علاوه در صدد هستیم این کار را به سمت شرق و غرب هم انجام دهیم.
وی تصریح کرد: مطمئن هستیم روسیه می تواند با همکاری با شرکایمان در این مجمع کشورهای صادر کننده گاز و یا سایر کشورهایی که علاقمند به همکاری در این زمینه هستند برای تامین تقاضای گاز طبیعی در بازارهای بین المللی مشکلات را پشت سربگذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала