گزارش و تحلیل

وزارت دفاع روسیه: داعش به کشته شدن سه فرمانده خود بر اثر ضربات هوایی روسیه اعتراف کرد

© Sputnik / Vadim Savitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه: داعش به کشته شدن سه فرمانده خود بر اثر ضربات هوایی روسیه اعتراف کرد
وزارت دفاع روسیه: داعش به کشته شدن سه فرمانده خود بر اثر ضربات هوایی روسیه اعتراف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش سرتیپ آندره کارتاپولوف رئیس اداره عملیات ستاد کل نیرو های مسلح روسیه، بر اثر ضربات جنگنده های روسیه در سوریه در استان حلب سه فرمانده «دولت اسلامی» کشته شدند. وی در برابر روزنامه نگاران گفت.

«شبه نظامیان داعش به کشته شدن فرماندهان خود ابو نور البعباسی، محمد بن خیرت و العقاب که در ناحیه حلب می جنگیدند اعتراف کردند». سرتیپ روس افزود:

«بعلاوه این اطلاع هست که شب  18 نوامبر شبه نظامیان دسته «شام طالبان» جسد فرمانده احمد ضیا کشته شده در نزدیکی کوه جب الاحمر را بیرون برده و بقیه گروه‌های تروریستی در آن ناحیه بخاطر دادن تلفات جانی عظیم تقویت جانی خواستند».

به گفته کارتاپولوف سران دسته های تروریستی در استان ادلب اعتراف کردند که شبه نظامیان بر اثر اصابت موشک روسی به یکی از واحد های تروریست ها در قصبه جوزف تلفات بزرگی متحمل شدند.

وی تأکید کرد که روز 18 نوامبر در قصبه الاضخم خاکسپاری ابو بکر که در نتیجه یک ضربه بمبی — موشکی نیروی هوایی روسیه به قتل رسید بعمل آمد.

Tu-95 - اسپوتنیک ایران
حملات جدید روسیه به داعش با استفاده از موشک های بالدار
 به اطلاع وزارت دفاع روسیه میزان ثمربخش بودن ضربات هوایی روسیه بر پایه داده‌های عینی حاصل شده از هواپیما ها و پهپاد های روسیه ارزیابی و کنترل می‌شود. سپهبد کارتاپولوف اشاره کرد «داده ها در باره تخریب واحد های دارای اهمیت بالا با اطلاعات دریافتی از ماهواره ها هماهنگ می‌شود و اطلاعاتی در باره تلفات جانی تروریست ها را از طرف سوریه دریافت می کنیم».

کارتاپولوف در پایان گفت که بنا به اطلاعی که در دست هست تروریست ها در رابطه با تلفات جانی عظیمی که متحمل شدند امکان ندارند که همه کشته شدگان خود را مطابق آیین اسلامی خاکسپاری کرده و فرماندهان دستور دادند که اجساد شبه نظامیان ساده را به چاه های فاضلاب بیاندازند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала