رسانه: داعش گروه ویژه ای برای تولید سلاح شیمیایی تشکیل داده است

© AP Photo / Ng Han Guanرسانه: داعش گروه ویژه ای برای تولید سلاح شیمیایی تشکیل داده است
رسانه: داعش گروه ویژه ای برای تولید سلاح شیمیایی تشکیل داده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) با تحرک زیاد به ساخت سلاح شیمیایی اشتغال دارند و داعش گروه ویژه ای را برای مطالعات و آزمایشات در این زمینه تشکیل داده است. این مطلب را خبرگزاری "آسوشیتدپرس" با استناد به منابع آشنا با سرویس های اطلاعاتی امریکا و عراق گزارش داده است.

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" ضمن اعلام این مطلب، سخنان یک منبع عالی رتبه در سرویس اطلاعاتی عراق را نقل می کند که می گوید داعشی ها می توانند هرجایی را برای لابراتوار های خود انتخاب کنند و از امکان استفاده از تعداد زیادی از کارشناسان غیر نظامی و نظامی برخوردار هستند. به گفته منابع "آسوشیتدپرس" در ارتش عراق، حدود 25 درصد نظامیان این کشور دارای ماسک های ضد گاز در صورت استفاده داعش از سلاح شیمیایی هستند.
حاکم الزاملی، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق با استناد به داده های سازمان اطلاعات اظهار داشت داعش توانسته متخصصان خارجی و همچنین عراقی هایی را که در دوره حکومت صدام حسین در مجتمع نظامی صنعتی عراق کار می کردند ، به کار ساخت سلاح شیمیایی جلب کند.
علاوه بر این سازمان اطلاعات عراق ادعا می کند که اهالی جمهوری چچن روسیه و آسیای جنوب شرقی از جمله خارجیانی هستند که در ساخت سلاح شیمیایی از جمله گازهای فلج کننده اعصاب به داعش کمک می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала