شیوع باکتری های آسیب ناپذیر

© Fotolia / Hoda Bogdanمتخصص در حال کار با میکروسکوپ
متخصص در حال کار با میکروسکوپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژن براحتی می تواند از یک باکتری به باکتری دیگر منتقل شود.

در چین ژنی را کشف کردند  که  باکتری ها را در مقابل آنتی بیوتیک  « پولی میکسون» (  آنتی بیوتیک  های  نسل آخر)  مقاوم و آسیب ناپذیر می کند.  از این آنتی بیوتیک ها زمانی استفاده می شود  که انواع دیگر قادر نیستند  میکروارگانیزم های  خطرناک را  نابود کنند.

 به نوشته  مجله Lancet Infection Diseases  ژن جدید در  ارگانیزم  جانوران   چین جنوبی وجود دارد و چندی پیش در  بیماری های انسان نیز کشف شد.

در سال 2012 میلادی ، سازمان جهانی بهداشت « کولیستین» را  برای  تندرستی انسان مهم دانست. اما این نکته مانع از آن نشد که مزرعه داران  چینی  این ماده را به مقدار زیاد  به خوک  ها و مرغ ها  برای تحریک رشد آنها بخورانند.

 در نتیجه، Yi-Yun Liu متخصص چینی  و همکارانش  از دانشگاه کشاورزی   چین جنوبی (گوآنچو)  کشف کردند که اولین ژن  آشنا برای علم  ظاهر شده است که  براحتی می تواند از یک باکتری به باکتری دیگر منتقل شود.

بعلاوه این ژن  گسترش سریعی در  چین جنوبی داشته است. آن را در 15 درصد  گوشت ها و  21 درصد جانورانی کشف کردند که  خون آنها طی سال های 2014-2012 مورد آزمایش قرار گرفت.  نکته خطرناک تر آن است که  این ژن  مقاوم نسبت به « کولیستین»  نقش خود را  در  بیماری های انسان بازی  می کند: آن را در 16 از  1322  ادرار و خون  بیمارانی  کشف کردند که در  بیمارستان های آن منطقه آزمایش شدند.  این ژن براحتی از یک باکتری به باکتری دیگر منتقل می شود  و مقاوت آنها نسبت به آنتی بیوتیک را افزایش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала